Szesnaście firm chce budować trasę S7

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Szesnaście firm zgłosiło się w przetarg na realizację dwóch odcinków drogi S7 od Krakowa w stronę granicy województwa świętokrzyskiego. Brakuje jeszcze ostatniego fragmentu, w rejonie Miechowa i Poradowa. Tam, po protestach mieszkańców, przygotowywana jest dopiero decyzja środowiskowa.

Budowa drogi S7 od Krakowa do województwa świętokrzyskiego podzielona jest na trzy odcinki. Jeden obejmuje fragment od Krakowa do węzła Widoma, drugi – od węzła Widoma do węzła Szczepanowice, a trzeci – od węzła Szczepanowice do granicy województwa.

Przygotowanie dwóch pierwszych jest bardziej zaawansowane. Dziś w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nastąpiło otwarcie ofert w przetargu. Firmy, z którymi zostaną podpisane umowy, będą musiały zaprojektować drogę, a później ją wybudować. – Na te dwa odcinki złożono w sumie szesnaście ofert – mówi Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Krakowski odcinek jest droższy

Odcinek Szczepanowice – Widoma chce zaprojektować i wybudować pięć firm. Najniższą cenę (ponad 508 mln zł) zaproponowała firma Mota- Engil Central Europe S.A., a najwyższą (ponad 723 mln zł) – Berger Bau. Wszystkie firmy zaproponowały 34-miesięczny termin realizacji.

Z kolei odcinek bliżej Krakowa, od węzła Widoma do węzła Igołomska w Nowej Hucie, chce zrealizować 11 firm. Tutaj kwoty wahają się od 1 mld 22 mln (włoska firma Impresa Pizzarotti & C) do ponad 1 mld 483 mln (konsorcjum firm Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S. z Turcji i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” S.A.). Tutaj również proponowany termin to 34 miesiące.

Najniższe kwoty nie oznaczają jeszcze zwycięstwa w przetargu – złożone oferty muszą najpierw zostać przeanalizowane.

Muszą nadrobić braki

Więcej pracy pozostało jeszcze przy przygotowaniu odcinka od Szczepanowic do granicy województwa. Tam, ze względu na złożone odwołania i wygraną protestujących, trzeba przygotować od nowa decyzję środowiskową na fragment w rejonie Poradowa. Ma ona być gotowa do końca sierpnia przyszłego roku. W tym samym czasie na fragment w rejonie Miechowa ma być już gotowy projekt i decyzja o zezwoleniu na realizację.