W drugi weekend maja przestrzenie Hali 100-lecia KS Cracovia 1906 zamienią się w tętniące życiem centrum niezależnej mody, dizajnu użytkowego oraz kulinarnych doznań. Wszystko za sprawą letniej edycji Kiermashu – popularnych targów, które już od ponad dekady przyciągają do Krakowa miłośników świadomej konsumpcji, unikalnych projektów i spotkań z twórcami.
Tegoroczna odsłona wydarzenia odbędzie się w dniach 10–11 maja w nowoczesnej, nagradzanej architektonicznie Hali Cracovii, położonej tuż przy Błoniach. W sobotę przestrzeń będzie dostępna dla odwiedzających w godzinach 11:00–19:00, natomiast w niedzielę od 11:00 do 18:00. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.
W majowy weekend w hali przy al. Focha 40 pojawi się ponad 160 starannie wyselekcjonowanych wystawców z całej Polski. Na stoiskach znajdą się m.in. letnie ubrania, biżuteria, torebki, plecaki, okulary przeciwsłoneczne, naturalne kosmetyki, oryginalna ceramika, dodatki do domu oraz produkty dla dzieci. Będzie to doskonała okazja, by uzupełnić garderobę na nadchodzące lato, odkryć nowe marki i wesprzeć twórców, którzy stawiają na jakość, estetykę oraz etyczne podejście do produkcji.
Kiermash niezmiennie łączy zakupy z ideą slow life. To właśnie tutaj można spotkać autorów projektów, porozmawiać o procesie twórczym i spokojnie przymierzyć rzeczy, które powstają z pasją – często w krótkich seriach i przy zachowaniu rzemieślniczych standardów. Wśród wystawców znajdą się m.in. marki TABANNA, SOIE STAR, UNDERWORLD, PESCHKA CLOTHES czy SHERPA CLOTHES – reprezentujące różnorodne podejście do mody, od minimalizmu po artystyczną ekstrawagancję.
Nie zabraknie również wyjątkowych dodatków – biżuterii, pasków, nerek czy ceramiki – oferowanych przez twórców takich jak Uniikke Design, Groovy, czy Manufaktura Porcelan. Nie zabraknie kosmetyków w naturalnych formułach.
Letni Kiermash to także efekt synergii ze znanym i lubianym Art & Food Bazarem – wydarzeniem kulinarnym, które zwykle odbywa się na Starym Kleparzu. W maju przeniesie się ono do Hali Cracovii, by wraz z targami stworzyć przestrzeń dla smakoszy, pełną zapachów i smaków z różnych stron świata. Tę współpracę organizatorzy – Izabela Chyłek i Mateusz Kaczan – określają jako naturalne przedłużenie idei wspólnotowości i kreatywności, które od początku przyświecają Kiermashowi.
– Podczas Kiermashu świadoma moda spotyka się z estetyką, jakością i etycznym podejściem do produkcji. Naszym celem jest wspieranie kreatywnych marek, inspirowanie i budowanie społeczności ceniącej unikalność oraz odpowiedzialną konsumpcję. Uwielbiamy również współpracę – dlatego po raz kolejny zaprosiliśmy genialne targi gastro Art & Food Bazar – podkreślają organizatorzy.
Portal LoveKraków.pl objął wydarzenie patronatem medialnym.