5 skutecznych strategii pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych tylko w teorii jest proste. Na czym dokładnie polega i dlaczego warto je wykonywać?

1. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

2. Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

3. Strategie pozycjonowania - najskuteczniejsze warianty

4. O czym jeszcze pamiętać pracując nad widocznością i zasięgiem strony internetowej?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie strony internetowej to jedna z najbardziej podstawowych form zapewniania sobie ruchu. Polega na takim wykorzystaniu słów kluczowych, treści i optymalizacji pod kątem technicznym, aby witryna stała się bardziej atrakcyjna zarówno dla odbiorcy-człowieka, jak i algorytmów wyszukiwarki Google. Im wyżej jesteśmy w stanie uplasować się na liście wyników wyszukiwania dla określonej frazy, tym większa szansa, że użytkownik kliknie właśnie w nasz link. Jest to zatem bezpłatny sposób na zwiększanie ruchu na stronie oraz pozyskiwanie potencjalnych klientów.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Podobnie, jak w przypadku tradycyjnego sklepu stacjonarnego, także i strona internetowa musi się czymś wyróżnić, aby internauci chcieli ją odwiedzać. Tak, jak klasyczny sklep próbuje przyciągnąć uwagę swoją witryną, szyldem czy reklamami, tak pozycjonowanie sprawia, że stajemy się bardziej widoczni w sieci. Zapewnienie sobie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wpływa na ilość odwiedzin - to, czy użytkownik zostanie z nami na dłużej, zależy już od dostępnych w witrynie treści i materiałów. Aby pozycjonowanie faktycznie było skuteczne, musimy więc pracować nie tylko nad pozycją na liście, ale także nad atrakcyjnością strony samej w sobie.

Strategie pozycjonowania - najskuteczniejsze warianty

Istnieje wiele sposobów na to, w jaki sposób pozycjonować strony www. Niektóre są bardziej, inne mniej skuteczne lub czasochłonne. Do rzeczy, które zdecydowanie warto rozważyć, zaliczymy między innymi takie działania, jak:

  1. Optymalizacja treści na stronie: pamiętajmy, że tworzymy materiały nie dla robotów, ale przede wszystkim dla człowieka. Opisy produktów, artykuły na blogu i inne teksty powinny być napisane w przyjazny sposób, a także czytelnie sformatowane, aby ułatwić czytanie;
  2. Budowanie linków: zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, pozwala większej ilości użytkowników na odnalezienie informacji, które ich interesują;
  3. Prawidłowe wykorzystanie słów kluczowych: powinniśmy korzystać zarówno ze słów krótkich, jak i długich (long tail). Od ich nasycenia i obecności w tekstach na stronie zależy, czy algorytmy wyszukiwarki będą w stanie dobrze zaklasyfikować naszą stronę;
  4. Optymalizacja techniczna strony: to, jak szybko działa strona, czy jej menu i inne elementy są intuicyjne i działają we właściwy sposób, jest bardzo istotne. Im lepiej przygotujemy witrynę, tym dłużej odbiorca będzie skłonny na niej zostać;
  5. Analiza danych i ich wykorzystanie w praktyce: zawsze i bez przerwy powinniśmy zbierać dane na temat naszej witryny, a następnie poddawać je analizie i usprawniać te elementy, które wymagają naszej uwagi. Dzięki temu zawsze będziemy na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

O czym jeszcze pamiętać pracując nad widocznością i zasięgiem strony internetowej?

Przygotowując i prowadząc stronę internetową musimy pamiętać o wielu drobnych i pozornie nieistotnych rzeczach, które jednak są różnicą pomiędzy dużą ilością odwiedzin, a ich niemal całkowitym brakiem. Jeżeli nie wiesz, jak poradzić sobie z pozycjonowaniem samodzielnie, nie wahaj się skorzystać z profesjonalnej pomocy. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie: https://harbingers.io/.