W naszym mieście trwają prace związane z rozbudową XIX-wiecznego wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Na wiadukcie powstaną cztery tory, co ma ułatwić przejazdy pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem.
Prace związane z rozbudową wiaduktu nad ul. Grzegórzecką odbywają się pod ścisłym nadzorem służb konserwatorskich. W styczniu inżynierowie rozpoczęli prace nad demontażem części lica wiaduktu. Jego elementy są katalogowane i składowane. Następnie, po „poszerzeniu” obiektu o dodatkowe tory, zostaną wykorzystane do odtworzenia fasady. W okolicy ma powstać nowy przystanek – Kraków Grzegórzki.
Jak na razie, na placu budowy widać nowe, dobudowane elementy wiaduktu. Przygotowywane są fundamenty nowych podpór. Rozpoczęto również murowanie łuku, który wchodzi w skład centralnej nawy historycznego obiektu. Pomimo prac, zachowany jest ruch pociągów na trasie Kraków Płaszów – Kraków Główny. Pociągi kursują jednym torem.
Rozbudowa wiaduktu nad ul. Grzegórzecką realizowana jest w ramach projektu PLK „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Powstaną dwa nowe przystanki: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, a osiem stacji i przystanków zostanie przebudowanych. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na Wiśle powstaną dwa nowe mosty, a most nad rzeką Serafą i ul. Złocieniową zostanie całkowicie przebudowany. Usprawnienie ruchu drogowego oraz otwarcie przestrzeni w centrum miasta od ul. Kopernika do ul. Miodowej ma zapewnić nowa, 850-metrowa estakada, która zastąpi obecny w Krakowie od połowy XIX wieku - nasyp kolejowy.