Głównym wykonawcą nowego terminala wraz z kładką oraz przebudowy wewnętrznego układu komunikacyjnego będzie włoska firma Astaldi. Spośród czterech złożonych w przetargu ofert ich propozycja (ponad 368 mln złotych) była najniższa. W 2015 roku po rozbudowie i przebudowie obecnego terminalu powstanie obiekt o docelowej przepustowości w godzinie szczytu 1800 pasażerów w przylotach i 1800 pasażerów w odlotach. Rocznie oznacza to możliwość obsłużenia do 8 mln pasażerów. Całkowita powierzchnia użytkowa terminalu po rozbudowie i przebudowie wyniesie ponad 56 tys. m2. Do terminalu będzie można łatwiej dojechać, dzięki przebudowie wewnętrznego układu komunikacyjnego. Pasażerowie korzystający z kolejki dotrą naziemną kładką wygodnie i bezpiecznie do terminalu z nowego przystanku kolejowego (budowa realizowana wspólnie z PKP PLK ma się rozpocząć jesienią tego roku) oraz parkingu i hotelu.
W drugim przetargu na inwestycje w strefie airside, zwyciężyła oferta Konsorcjum Firm Max Bögl na kwotę 161 mln złotych. Także ta inwestycja zakończy się za dwa lata. Po przebudowie dróg kołowania Alfa, Bravo, Golf i Fokstrot oraz poszerzeniu drogi kołowania Charlie podniesie się standard obsługi statków powietrznych. Rozbudowa płyty postojowej o dodatkowe miejsca dla samolotów pozwoli na zwiększenie przepustowości lotniska.
Inwestycje będą finansowane z obligacji wyemitowanych przez Bank Pekao SA oraz funduszy unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Rozpoczęły się już natomiast prace przy inwestycji prowadzonej przez Kraków Airport Hotel. Do lata 2014 roku za 51,4 mln zł hotel Hilton Garden Inn zbuduje firma Eiffage Budownictwo Mitex SA.
Poniżej prezentujemy wizualizacje: