Przecięcie z ul. Opolską to jeden z najtrudniejszych elementów budowy nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej. Powstaje tam dwupoziomowe skrzyżowanie: ruch ulicą na wprost ulicą Opolską będzie się odbywał tunelem, a przez górny poziom poprowadzone zostaną inne relacje, a także linia tramwajowa, chodniki i drogi dla rowerów.
Zarząd Inwestycji Miejskich informował niedawno, że gotowa jest już konstrukcja tunelu, a do realizacji pozostały jeszcze roboty towarzyszące – dylatacje, izolacje, elementy odwodnienia, zasypki i konstrukcja drogowa wewnątrz tunelu i na dojazdach.
Po realizacji długość tunelu wyniesie ok. 100 m, natomiast włącznie z najazdami po stronie wschodniej i zachodniej, całkowita długość wyniesie ok. 414 m. Konstrukcja będzie miała ok. 23 m szerokości. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 m. Jeśli chodzi o ciężar dopuszczonych pojazdów, wyniesie on 50 ton.
Udostępnienie tunelu jest planowane na maj.