Chleb prądnicki, podhalański oscypek, karp zatorski i kiełbasa lisiecka – to tylko niektóre z małopolskich produktów regionalnych i tradycyjnych, które już pod koniec tego roku dostępne będą w całorocznej sprzedaży na terenie całej Polski. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego i sieć Delikatesów Alma wspólnie będą promować najlepsze wyroby pochodzące właśnie z Małopolski.
Małopolska kuchnia słynie z tradycyjnych potraw i lokalnych produktów. Kto raz spróbował wyjątkowych wyrobów regionalnych, powstających według starych receptur lub pochodzących z ekologicznych upraw, na zawsze zapamięta ich smak. O zainteresowaniu małopolską tradycją kulinarną świadczy fakt, że Małopolski Festiwal Smaku, na którym od 8 lat degustowane i wybierane są najlepsze produkty dostępne w regionie, przyciąga na południe Polski smakoszy z całego kraju.
Promocja szerokiej oferty produktów regionalnych i tradycyjnych to nie tylko festiwale, targi i kiermasze, ale także marka „Małopolski Smak”, pod którą prezentowane będą najlepsze wyroby z całego województwa. Już pod koniec roku smaki Małopolski odkrywać będą mogli we własnych domach mieszkańcy całego kraju.
Po raz pierwszy producenci regionalnych i tradycyjnych małopolskich specjałów mają niepowtarzalną szansę, by zaprezentować swoje produkty koneserom w całej Polsce – mówi Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego. – Udostępnienie i promocja marki „Małopolski Smak” w ramach całorocznej sprzedaży to odpowiedź na oczekiwania nie tylko lokalnych przedsiębiorców, ale też konsumentów z Małopolski i z całego kraju. Od kilku lat obserwujemy bowiem coraz większe zainteresowanie Polaków dobrą kuchnią, produktami regionalnymi, lokalnymi i ekologicznymi.
Małopolskie produkty regionalne, tradycyjne i te znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku trafią na półki Delikatesów Alma w dużych miastach Polski (m.in. w Krakowie, Tarnowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdyni, Katowicach, Bydgoszczy, Sopocie, Łodzi, Zielonej Górze, Opolu, Rzeszowie, Lublinie, Częstochowie, Szczecinie i Olsztynie). Spółka Alma Market SA. została bowiem wybrana Partnerem Strategicznym Małopolskiego Festiwalu Smaku.
– Celem naszej współpracy z Województwem Małopolskim jest upowszechnianie regionalnego dziedzictwa kulinarnego i wsparcie małopolskich producentów żywności – mówi Jerzy Mazgaj, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Alma Market SA. – A to wszystko poprzez wprowadzenie do całorocznej sprzedaży w naszych placówkach regionalnych specjałów pod marką „Małopolski Smak”.
Aktualnie małopolska lista produktów regionalnych objętych unijną ochroną liczy 11 produktów, na liście produktów tradycyjnych prowadzonej przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajduje się ponad 100 wyrobów, a kolejne 100, to produkty znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku Większość z nich trafi już niebawem do całorocznej sprzedaży w sieci Delikatesów Alma. Dzięki współpracy Województwa Małopolskiego z Alma Market SA., Małopolska będzie pierwszym regionem w Polsce, który promując producentów żywności, produkty i potrawy regionalne obejmie zakresem swojego działania całą Polskę.
materiały prasowe
Fot. Zbigniew Siwek/ lovekrakow.pl