Pod łącznicą już bez błota [ZDJĘCIA]

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Oficjalnie to tylko droga technologiczna. Dla rowerzystów jeżdżących z Bieżanowa w stronę centrum może być jednak znaczącym ułatwieniem. Na błotnistym do niedawna trakcie pod łącznicą kolejową Zabłocie-Krzemionki wykonawca prac przy modernizacji linii kolejowej wysypał szutrową nawierzchnię.

Za kilka lat teren pod łącznicą kolejową zostanie zagospodarowany i znajdzie się tam miejsce na zieleń, ścieżkę rowerową i inne elementy, które zgłoszą mieszkańcy podczas konsultacji. Na razie to jednak oficjalnie plac budowy – bo choć sama łącznica jest już gotowa, to tuż obok trwa inna inwestycja kolejowa, a wykonawca ma tam swoje zaplecze.

Newralgiczny punkt

Z przejazdu pod nowymi estakadami korzystają rowerzyści. Tyle, że nieutwardzona droga sprawiała tam do tej pory sporo problemów, a po deszczu bywała całkiem nieprzejezdna. Jak tłumaczy aktywista rowerowy Adam Łaczek, to ważne połączenie dla rowerzystów jadących od strony Bieżanowa. – Droga dla rowerów prowadzi od Bieżanowa wzdłuż Wielickiej. Za skrzyżowaniem pojawia się problem: ulica Limanowskiego jest nieprzyjazna dla rowerzystów, a nie ma tam miejsca, by wybudować ścieżkę. Dlatego alternatywna trasa pod łącznicą wydaje się jedynym rozwiązaniem – mówi. Ścieżka pozwala dojechać z ul. Powstańców Wielkopolskich do ulic Hetmańskiej i Dąbrowskiego, i dalej w stronę centrum.

Dla pojazdów budowy

O to, by w jakikolwiek sposób poprawić sytuację rowerzystów w tym miejscu, już kilka miesięcy temu zwracał się do PLK Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. W ostatnim czasie nastąpił postęp: na dotychczasowej ścieżce pojawił się ubity szutr.

Oficjalnie to nie ścieżka rowerowa, a droga technologiczna. – Droga ta powstała na potrzeby korzystania z placu budowy – mówi Piotr Hamarnik z PKP PLK.

– Wszelkie, nawet nieformalne i tymczasowe ułatwienia w tak kluczowych miejscach są bardzo mile widziane – komentuje Marcin Dumnicki ze stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów. Zwraca przy tym uwagę, że wykorzystywanie ciągów technologicznych dla ruchu rowerowego zdarza się często. Drogami serwisowymi autostrady została poprowadzona np. część tras w ramach projektu VeloMałopolska.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Podgórze
News will be here