Północna Obwodnica Krakowa. Konsorcjum chińsko-polskie wygrywa przetarg

GDDKiA wybrało najkorzystniejszą ofertę na realizację trasy S52 Północnej Obwodnicy Krakowa. Do 2023 roku zbudować ją ma konsorcjum chińsko-polskie.

Za projekt i budowę 12,5 km odcinka konsorcjum firm STECOL CORPORATION z Chin oraz Polbud-Pomorze zaoferowało kwotę prawie 1,3 mld zł. Pozostałe firmy mają teraz 10 dni na ewentualne odwołanie się od rozstrzygnięcia komisji przetargowej.

W ramach inwestycji, która domknie obwodnicę wokół Krakowa, do zaprojektowania i wybudowania jest dwujezdniowa droga ekspresowa S52 o długości około 12,5 km na odcinku węzeł Modlnica (z rozbudową węzła) – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła). Trasa w obu kierunkach ma mieć po trzy pasy ruchu.

Do wybudowania, poza drogą, są ponadto trzy tunele (pod rzęką Prądnik o długości 870 metrów, pod wzgórzem w Batowicach o długości 653 m oraz pod wzgórzem "Syberia" w Krakowie o długości 98 metrów), aż 27 obiektów mostowych i 20 km dróg dojazdowych.

Północna Obwodnica Krakowa ma być gotowa w 2023 roku.