Co dalej z budową kładek?

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W budżecie Krakowa na przyszły rok znalazło się kilka zadań związanych z budową kładek. W większości przypadków nie zobaczymy jeszcze efektów, ponieważ prace będą dotyczyć głównie dokumentacji.

Zdecydowanie największa kwota związana z kładkami to 43 miliony złotych na budowę połączenia wzdłuż linii kolejowej, pomiędzy Kazimierzem i Grzegórzkami a Zabłociem. W praktyce to nie kładka, a ogromny most kolejowy, z częścią dla pieszych i rowerzystów. Za tę część, na podstawie umowy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi, płaci miasto. Prace już trwają. Miasto będzie też musiało zapłacić za wybudowanie połączenia pomiędzy kładką a Bulwarami Wiślanymi – w przyszłym roku przygotuje potrzebną dokumentację.

Projekty i pozwolenia

Po raz kolejny w budżecie pojawia się zapis dotyczący kładki Kazimierz-Ludwinów. Zgodnie z nim, miasto chce mieć w przyszłym roku prawomocne pozwolenie na budowę, na co zarezerwowało ponad 400 tysięcy złotych. W minionym roku taki zapis też się pojawił, z kwotą ponad 250 tys. zł, ale sprawa nie ruszyła z miejsca.

Nieco mniejsza kwota, bo 370 tys. zł, jest w budżecie zapisana na kładkę pieszo-rowerową przy stacji kolejowej Kraków Bonarka. To jednak tylko wypłacenie dofinansowania dla PLK za uzyskanie decyzji administracyjnych. O pieniądzach na budowę nie ma na razie mowy.

140 tys. zł zostało zarezerwowane na budowę kładki nad Prądnikiem na terenie dzielnicy Grzegórzki. Ma to wystarczyć na przygotowanie koncepcji.

Z tematem częściowo związane jest też zadanie z dzielnicy Prądnik Biały – ZDMK ma 100 tysięcy złotych na przygotowanie koncepcji przebudowy schodów prowadzących do kładki łączącej ulice Zdrową i Opolską.

Dwie małe

Z nowej kładki piesi skorzystają w Borku Fałęckim. Zarząd Zieleni Miejskiej ma wybudować ją nad potokiem Rzewny i zbudować połączenia pomiędzy ulicą Żywiecką Boczną i przystankiem tramwajowym. Niewielka, czterometrowa kładka ma się też pojawić nad źródełkiem św. Jana w dzielnicy Dębniki.

Czego nie ma?

W budżecie, przynajmniej na tym etapie, nie ma wpisów dotyczących kładki nad torami pomiędzy os. Żabiniec a al. 29 Listopada. Nie ma też mowy o bardzo oczekiwanej po obydwu stronach Wisły kładce łączącej Salwator z Dębnikami.