Wiele przedsiębiorstw musi mierzyć się z różnego rodzaju kryzysami. Szczególnie dotkliwy dla biznesu jest brak klientów – bez względu na to, jakie są przyczyny takiego stanu rzeczy. Działania reklamowe powinny zatem mocniej wspierać sprzedaż. Obecność marki w TOP 10 Google na transakcyjne frazy kluczowe to najlepsza gwarancja wzrostu przychodów. A jak przekonują eksperci z agencji AFTERWEB, korzyści marketingowe idą tutaj w parze z wynikami finansowymi.
Wyraźna ekspozycja firmy w Google zapewni jej wzrost zainteresowania, rozpoznawalności i sprzedaży
Wyszukiwarka tworzona i rozwijana w Mountain View nie bez przyczyny cieszy się największą popularnością w sieci. Użytkownicy darzą ją ogromnym zaufaniem, gdyż w swojej bazie ma mnóstwo wartościowych stron. Przede wszystkim, Google potrafi celnie rozpoznać intencje internautów i pokazać im te witryny, które faktycznie mają dla nich dużą wartość. Wnioski są proste: skoro wyszukiwarka umieściła daną stronę wysoko, to znaczy że firma za nią stojąca zna się na swojej robocie. Tak mniej więcej rozumują odbiorcy korzystający z zasobów Google.
Obecność firmy na szczycie wyszukiwarki buduje jej rozpoznawalność oraz prestiż. Prawie 90% internautów uważa, że witryny i marki z TOP 3 Google są lepsze od konkurencji. To pokazuje, że pozycjonowanie przekłada się także na wizerunek.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Podmiotom znanym, które wywołują pozytywne skojarzenia, zdecydowanie łatwiej pozyskiwać klientów. Warto spotęgować ten efekt, dostarczając odbiorcom wartościowe, użyteczne treści. Nie cała zawartość firmowej strony musi być obliczona na typowe poprawianie sprzedaży. Publikacje rozmaitych poradników, artykułów wyjaśniających specjalistyczne kwestie przyciągną użytkowników złaknionych wiedzy. Klientami mogą zostać znacznie później, przy któryś kolejnych odwiedzinach.
Firmowa strona zoptymalizowana pod wyszukiwarkę automatycznie staje się przyjaźniejsza dla odbiorców
Wynika to wprost z wymogów, jakie stawia Google przed witrynami internetowymi. Wyszukiwarka premiuje te serwisy, które są maksymalnie czytelne i funkcjonalne. Mierzone jest to za pomocą kilku parametrów. Według specjalistów SEO z agencji AFTERWEB, najważniejszymi spośród nich są:
- szybkość wczytywania zawartości
- wyświetlanie strony na ekranach urządzeń mobilnych
- łatwy dostęp do wszystkich przycisków funkcyjnych i nawigacyjnych
- przejrzyste formatowanie i struktura treści
- reakcje użytkowników
Zachowanie odbiorców jest dla Google jednoznacznym sygnałem, świadczącym o jakości witryny i zawartego w niej contentu. Jeżeli opuszczają stronę, bez zapoznania się z całą treścią, coś musi być nie tak. W sytuacji, kiedy spędzają w obrębie serwisu sporo czasu, przechodzą na kolejne podstrony, to znaczy, że znaleźli to, czego w danym momencie potrzebowali. A nawet więcej.