Krakowski oddział Lufthansy wyróżniony za granicą

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Lufthansa Global Business Service w Krakowie, obsługująca spółki grupy Lufthansa, otrzymała dwie nagrody Excellence Awards za działania wykraczające poza ogólnie przyjęte standardy w branży usług wspólnych. Oddział z Krakowa został wyróżniony w kategoriach "Culture Creation" za zmiany, jakie przeszła firma w 2014 roku oraz "Improvment" za całościowe podejście do ciągłej poprawy jakości usług.

Wzrosła liczba zatrudnionych

Zmiany rozpoczęła przeprowadzka do nowego biurowca, a następnie poszerzył się też zakres usług centrum. Firma przejęła wiele procesów i wdrożyła je w swoje funkcjonowanie. Niektóre z nich – tak jak w przypadku działu HR (dział zasobów ludzkich) – zostały stworzone od podstaw, co pozwoliło na utworzenie wielu nowych miejsc pracy. Jak podaje Anna Włodarczyk z Solski Burson-Marsteller, pomimo szeregu zmian, poziom nieplanowanego przepływu pracowników w LGBS jest niższy od średniej na rynku centrów usług wspólnych.

Sama firma zwiększyła też liczbę miejsc pracy. – Za tym szło niemal podwojenie liczby pracowników: w samym tylko 2014 roku zatrudniliśmy ponad 300 osób o bardzo wąskim i specjalistycznym profilu. Tu należy dodać, że zrekrutowanie takiej liczby pracowników na rynku krakowskim, który ma jednak ograniczone zasoby, było dużym wyzwaniem. Co więcej, nie rekrutowaliśmy jedynie szeregowych pracowników, ale również kadrę zarządzającą – wyjaśnia Anna Włodarczyk z agencji Solski Burson-Marsteller.


Mocna pozycja Krakowa

W przeszłości każdy dział zajmował się obsługą innego klienta i wykonywał dla niego wszystkie zadania. Obecnie oddział w Krakowie przekształcił się w organizację zorientowaną na proces, co oznacza, że w jednym dziale realizowane jest jedno zadanie dla wielu klientów. Pozwoliło to na usprawnienie funkcjonowania firmy. Lufthansa stworzyła też nowe stanowiska, na których pracują osoby kontaktowe odpowiedzialne za rozwiązywanie problemów klientów.

Nagrody dla Lufthansa Global Business Service pokazują silną pozycję Krakowa w sektorze usług outsourcingowych. Nasze miasto znajduje się w pierwszej dziesiątce rankingu „2014 Tholons Top Destinations”, ustępując sześciu miastom z Indii oraz dwóm z Filipin.