Na stacji Bonarka wsiądziemy z nowych peronów

fot. PKP PLK

Na stacji Kraków Bonarka powstaje już pierwszy z dwóch nowych peronów. To część trwającej modernizacji linii kolejowej do Skawiny.

Prace prowadzone między Krakowem Płaszowem a Podborami Skawińskimi nie przyciągają takiej uwagi jak budowa estakad na Grzegórzkach czy nowego mostu kolejowego. Stopniowo jednak coraz wyraźniej widać ich efekty.

Jadąc wzdłuż linii kolejowej ulicami Tischnera i Powstańców Śląskich, można już zobaczyć nowe bramki, na których podwieszona będzie sieć trakcyjna. Wykonawca pracuje też przy budowie torowiska – łączy szyny i montuje rozjazdy. Dzięki temu możliwe będzie wkrótce przeniesie ruchu pociągów na nowy tor i rozpoczęcie kolejnego etapu prac.

Na stacji Kraków Bonarka układane są już krawędzie peronów. Na pierwszy ogień poszedł ten przy torach do Krakowa Płaszowa, docelowo na stacji znajdą się dwa perony wyspowe. – Będą dłuższe i wyższe niż dotychczasowe, dzięki czemu łatwiej wsiądziemy i wysiądziemy z pociągu. Będzie na nie prowadzić kładka pieszo-rowerowa ze schodami i windami – zapowiada Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Inwestycja obejmie swym zakresem całą stację. Pojawia się dodatkowe tory i rozjazdy, zamontowana zostanie nowa sieć trakcyjna, a za bezpieczeństwo ruchu kolejowego odpowiadać będzie nowoczesny system sterownia.

Na dalszym odcinku, w rejonie Swoszowic i Skawiny, wykonawca ustawia nowe słupy trakcyjne. – Prowadzone są też mniej widoczne, ale bardzo potrzebne prace przy instalacji nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym – dodaje Hamarnik.

Łagiewniki

W najbliższy weekend wykonawca będzie naprawiał tory na wysokości ulicy Fredry. Z tego powodu w sobotę i niedzielę kierowcy nie będą mogli z niego korzystać. – To na razie tylko naprawa, ale w ramach prowadzonej inwestycji przejazd ten przejdzie też gruntowną modernizację – zapowiada Hamarnik.

Fragment modernizowanej linii, w rejonie Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przebiega przez plac budowy Trasy Łagiewnickiej. Dostępny jest tam na razie jeden tor, a wkrótce pociągi będą tam kursować torem tymczasowym, dzięki czemu będzie można rozpocząć kolejny etap prac przy budowie trasy, nie blokując przy tym ruchu w kierunku Zakopanego. W tym miejscu to miasto, a nie PLK, będzie miało za zadanie wybudować nowy odcinek torów kolejowych.

Za Krakowem

Sporo dzieje się też w Skawinie. Obecnie rozbierana jest kładka, która do tej pory pozwalała przejść nad torami. Po modernizacji zastąpi ją nowe przejście podziemne, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Ruch pomiędzy Krakowem a Skawiną zostanie przywrócony w pełnym zakresie pod koniec przyszłego roku. Wszystkie prace zakończą się w roku 2021.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Podgórze Duchackie