Od środy 12 marca na zakopiance w Libertowie dłuższy fragment jezdni zostanie zwężony i objęty ograniczeniem prędkości. Na tym etapie utrudnienia są niewielkie, ale to dopiero początek inwestycji.
Zmiany będą dotyczyć jezdni zakopianki prowadzącej w kierunku Krakowa. Większy odcinek zostanie objęty ograniczeniem prędkości do 70 km/h, a wzdłuż trasy zostaną ustawione znaki zwężające pas ruchu.
– Zamkniemy zjazd z DK7 w prawo w okolicy ul. Przylesie. Zaczniemy prace związane z poszerzeniem drogi lokalnej biegnącej wzdłuż DK7 po jej wschodniej stronie. Następnie będziemy poszerzać jezdnię zakopianki prowadzącą do Krakowa. Te prace są konieczne, żeby w kolejny etapie budowy przełożyć ruch w kierunku Myślenic na poszerzoną jezdnię i rozpocząć budowę tunelu – zapowiada Kacper Michna z małopolskiego oddziału GDDKiA.
Według wcześniejszych zapowiedzi, budowa tunelu ma się rozpocząć w połowie roku. Ruch dwoma pasami w obydwu kierunkach ma być utrzymany, ale przy równoczesnym zamknięciu jezdni w kierunku Myślenic.
Zakres prac
W ramach inwestycji zlikwidowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Pod DK7 powstanie tunel o długości 52 m, który pozwoli na przejazd między wschodnią a zachodnią częścią Libertowa.
Wzdłuż trasy GDDKiA uzupełni sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Sąsiadujące z inwestycją drogi gminne i powiatowe zostaną połączone z jezdniami dodatkowymi równoległymi do zakopianki.
Rozbudowa DK7 w Libertowie i likwidacja świateł na skrzyżowaniu zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą zwiększy przepustowość tego odcinka. Powstaną też trzy kładki – w okolicy likwidowanego skrzyżowania, na Górze Libertowskiej oraz na granicy Libertowa i Gaju. Zastąpią one dotychczasowe przejścia dla pieszych.