Jesteśmy na miejscu i przeprowadzimy dla was specjalną relację na żywo, podczas której zaprezentujemy informacje, zdjęcia i filmy z otwarcia estakady, z przejazdu rowerzystów oraz prezentacja tramwaju "Krakowiak". Bądźcie z nami!
Przypominamy, że od jutra tramwaje zaczną kursować nową estakadą. Wchodzą w życie również zmiany w rozkładach jazdy, więcej informacji:
TRAMWAJE [zmiany, rozkłady, linie]
AUTOBUSY [zmiany, rozkłady, linie]







- To również inwestycja dla rowerzystów. Powstała ścieżka rowerowa, a za chwilę przejedzie nowy model tramwaju, który ma specjalny przedział na rowery - dodaje Jacek Majchrowski.



Estakada ma długość 2,19 kilometra. Zgodnie z informacjami podanymi przez wykonawcę, firmę Mota-Engil, do jej budowy wykorzystano 2200 ton stali i 17 500 m3 betonu. Całość inwestycji kosztowała prawie 165 milionów złotych, z czego prawie 68 pochodziło z dofinansowania Unii Europejskiej.
Na otwarcie estakady przyszła też grupa mieszkańców osiedla Kabel. Protestują przeciwko inwestycji, z powodu której – w ich ocenie – osiedle jest regularnie zalewane po większych deszczach. „Dziękujemy za Jezioro Kablowskie przed naszymi domami z widokiem na nową estakadę” – można przeczytać na transparentach.
Estakada Lipska-Wielicka to w rzeczywistości dwie estakady połączone wysokim nasypem. Pierwsza prowadzi od ulicy Wielickiej nad peronami dworca Kraków Płaszów, druga nad układem drogowym w rejonie ulicy Gromadzkiej. Ścieżka rowerowa i chodnik są poprowadzone tylko pierwszą z nich. Rowerzyści muszą później zjechać „ślimakiem” na poziom jezdni.