Rząd obiecuje pieniądze na budowę S7 w Małopolsce

Posiedzenie rządu fot. Fot. M. Śmiarowski/KPRM

Rada Ministrów podczas wtorkowego posiedzenia przyjęła Kontrakt Terytorialny dla województwa małopolskiego. W rządowym dokumencie znalazły się takie inwestycje jak np. budowa drogi S7 na terenie Małopolski.

Kontrakt Terytorialny określa, jakie inwestycje powinny być zrealizowane do 2023 roku na terenie danego województwa. O uchwaleniu przez Radę Ministrów dokumentu poinformował we wtorek Marek Sowa, marszałek Małopolski. – Jestem przekonany, że w najbliższych dniach uda się nam podpisać tę umowę. Będzie to najprawdopodobniej w czwartek 13 listopada – mówi Sowa.

– W programie znajduje się droga S7 Lubień-Rabka oraz drugi odcinek od węzła Igołomska do granicy województwa – informuje polityk PO. W kontrakcie znajduje się również budowa obwodnic: Zabierzowa, Zatora, Dąbrowy Tarnowskiej oraz Nowego Sącza.

Podstawą finansowania jest program budowy dróg

W Polsce drogi krajowe można budować pod jednym z warunków: inwestycja musi być zapisana w rządowym programie budowy dróg. Okazuje się, że Rada Ministrów nie zaktualizowała kluczowego dokumentu, który zapewniałby gwarancje finansowe dla inwestycji drogowych na terenie naszego województwa.

Kontrakt to tylko zbiór intencji

W przyjętym kontrakcie najwięcej kontrowersji budzi rozdział „Postanowienia końcowe”. Jeden z artykułów podsumowuje cały dokument: „Niniejszy Kontrakt ma charakter umowy ramowej (…) nie stanowi prawnie wiążącego zobowiązania Stron do realizacji poszczególnych przedsięwzięć czy też ich finansowania”.

– To jest zdanie kluczowe dla tego dokumentu – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Andrzej Adamczyk, poseł PiS i wiceprzewodniczący komisji infrastruktury. – Jest to nieporozumienie. Ten kontrakt ma charakter jedynie ramowy. Boję się, że to tylko kolejne obietnice partii rządzącej – dodaje parlamentarzysta