Rada Ministrów podczas wtorkowego posiedzenia przyjęła Kontrakt Terytorialny dla województwa małopolskiego. W rządowym dokumencie znalazły się takie inwestycje jak np. budowa drogi S7 na terenie Małopolski.
– W programie znajduje się droga S7 Lubień-Rabka oraz drugi odcinek od węzła Igołomska do granicy województwa – informuje polityk PO. W kontrakcie znajduje się również budowa obwodnic: Zabierzowa, Zatora, Dąbrowy Tarnowskiej oraz Nowego Sącza.
Podstawą finansowania jest program budowy dróg
W Polsce drogi krajowe można budować pod jednym z warunków: inwestycja musi być zapisana w rządowym programie budowy dróg. Okazuje się, że Rada Ministrów nie zaktualizowała kluczowego dokumentu, który zapewniałby gwarancje finansowe dla inwestycji drogowych na terenie naszego województwa.
Kontrakt to tylko zbiór intencji
W przyjętym kontrakcie najwięcej kontrowersji budzi rozdział „Postanowienia końcowe”. Jeden z artykułów podsumowuje cały dokument: „Niniejszy Kontrakt ma charakter umowy ramowej (…) nie stanowi prawnie wiążącego zobowiązania Stron do realizacji poszczególnych przedsięwzięć czy też ich finansowania”.
– To jest zdanie kluczowe dla tego dokumentu – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Andrzej Adamczyk, poseł PiS i wiceprzewodniczący komisji infrastruktury. – Jest to nieporozumienie. Ten kontrakt ma charakter jedynie ramowy. Boję się, że to tylko kolejne obietnice partii rządzącej – dodaje parlamentarzysta