Wzdłuż ulicy Wadowickiej powstaje ścieżka rowerowa. Inwestycja miała być gotowa jeszcze w minionym roku, ale trzy razy pod rząd nie udało się wyłonić wykonawcy. Tym razem wszystko poszło zgodnie z planem, ale za to kosztem zmniejszenia zakresu prac.
Pierwotnie ścieżka miała zostać poprowadzona także wzdłuż ulicy Zakopiańskiej, aż do skrzyżowania ze Zbrojarzy. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu trzykrotnie podchodził do przeprowadzenia przetargu i trzykrotnie się nie udawało – albo nie zgłaszał się żaden oferent, albo proponowana przez niego kwota była zdecydowanie za wysoka. Nie pomagało nawet okrajanie zakresu planowanych prac z najdroższych elementów, np. przerabiania sygnalizacji świetlnej.
Na krótszym odcinku
W tym roku urzędnicy powrócili do sprawy, lecz zdecydowali o skróceniu budowanej ścieżki. Prace trwają pomiędzy rondem Matecznego a ulicą Brożka. Na niektórych odcinkach trwają dopiero wstępne prace, gdzie indziej położono już krawężniki i fragmenty nowego chodnika.
Marcin Wójcik, oficer rowerowy w ZIKiT, ocenia, że na inwestycji zyskają także piesi, ponieważ przejście dla nich przez ulicę Rzemieślniczą, dotychczas oddalone od skrzyżowania, zostanie przesunięte w stronę Wadowickiej.
Termin zakończenia prac jest wyznaczony na koniec października. Kiedy ścieżka zostanie poprowadzona także wzdłuż Zakopiańskiej? – Chcielibyśmy, żeby udało się to zrobić w przyszłym roku, ale tutaj wszystko zależy od tego, czy dostaniemy na to środki w przyszłorocznym budżecie – mówi Wójcik.
Połączenia dzielnic z centrum
Ścieżka wzdłuż Wadowickiej to jedna z dwóch prowadzonych obecnie większych inwestycji rowerowych. Prace trwają też przy ulicy Wielickiej, na odcinku od skrzyżowania z Powstańców Wielkopolskich i Powstańców Śląskich do urzędu miasta. To ostatni brakujący fragment ścieżki wzdłuż tej ulicy.
Obydwie inwestycje wpisują się w plan rozbudowy ścieżek rowerowych w mieście, w którym priorytetem jest łączenie poszczególnych dzielnic z centrum miasta. To właśnie południowe rejony Krakowa są najsłabiej skomunikowane z punktu widzenia ruchu rowerowego.