Umowa na przebudowę ul. Krakowskiej podpisana. Są nowe szczegóły

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

To będzie najważniejsza inwestycja w infrastrukturę tramwajową w tym roku. W urzędzie miasta podpisana została umowa na przebudowę ulicy Krakowskiej, wraz z mostem Piłsudskiego i fragmentem ulicy Dietla. Prace mają ruszyć w marcu.

Po długich przygotowaniach i problemach z wysokimi ofertami w przetargach udało się w końcu wybrać wykonawcę. Prace przeprowadzi konsorcjum kierowane przez Trakcja PRKiI SA, za ponad 94 mln zł. Dla porównania, przebudowa ulic Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej będzie kosztować 77 mln zł.

 

– Ulica Krakowska jest ulicą, w której zwłaszcza torowisko, ale nie tylko, jest już w stanie zużycia – przyznał po podpisaniu umowy prezydent Jacek Majchrowski. – To będzie generalny remont tej ulicy, wraz ze skrzyżowaniami i rozjazdami, które są także w najgorszym stanie ze skrzyżowań krakowskich.

– Za dziesięć miesięcy ulica Krakowska to nie będzie ta sama ulica, na którą dziś patrzymy, ale przyjazny trakt, bardziej o charakterze pieszym i z transportem zbiorowym, zachęcający do spacerów, bo jesteśmy w samym centrum miasta – dodała Janina Pokrywa, wicedyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

 

Jak deklarował przedstawiciel wykonawcy, prace mają rozpocząć się w marcu, po ustaleniu wszystkich szczegółów dotyczących organizacji ruchu. Na razie nie ma jeszcze szczegółów dotyczących zmian w rozkładach i objazdów dla samochodów. Wiadomo jednak, że ulica zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu tranzytowego, tak jak ma to miejsce w przypadku ciągu do Bronowic. Dojechać samochodem będą mogli tylko mieszkańcy i przedsiębiorcy.

Najbardziej uciążliwe prace, a więc te związane z przebudową skrzyżowania z ul. Dietla (na odcinku od ul. Augustiańskiej do Bożego Ciała), będą prowadzone podczas wakacji. Do tego czasu ruch tramwajowy w ciągu ulicy Dietla będzie utrzymany.

Wszystkie roboty mają potrwać 10 miesięcy, ale po ośmiu ma zostać przywrócony ruch tramwajowy.

Nowy wygląd

Wizualizacje ulicy Krakowskiej po przebudowie już wcześniej były prezentowane przez ówczesny ZIKiT. Dziś urzędnicy zaprezentowali wygląd tego ciągu w postaci obrazu 360 stopni.

Można tam zobaczyć m.in., że na głównym ciągu zostanie zastosowana inna nawierzchnia. Miejsca postojowe znajdą się w zatokach – zgodnie z deklaracjami urzędników, ich łączna liczba nie będzie mniejsza niż dotychczas. Wzdłuż drogi powstaną też nowe nasadzenia, a chodniki będą znacząco szersze – co na fragmencie ulicy będzie oznaczało skierowanie tramwajów i samochodów na wspólny pas.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto