W dzisiejszym pędzącym świecie ludzie często zapominają o prawdziwej wdzięczności i o tym, jak pozytywnie może ona wpłynąć na otaczających nas zewsząd ludzi. Ta kultura wdzięczności jest szczególnie istotna w branży HORECA, gdzie kelnerzy, barmani i inni pracownicy intensywnie starają się, aby zapewnić gościom doskonałą obsługę. To także oni odgrywają kluczową rolę w uprzyjemnianiu naszych posiłków, jednak ich mocny wkład w jakość obsługi jest często niedoceniany.
Jedną z firm, która pomaga wspierać tę kulturę wdzięczności, jest GlobalTips. Uruchomiony zaledwie 6 miesięcy temu GlobalTips już wywiera duży wpływ na branżę hotelarską, z ponad 400 połączonymi restauracjami i ponad 2000 kelnerami otrzymującymi bezgotówkowe napiwki za pośrednictwem ich usług. GlobalTips nie tylko pomaga pracownikom zbierać więcej napiwków, ale także zapewnia restauracjom cenne informacje zwrotne od ich gości.
GlobalTips szybko rozwija się w krajach bałtyckich, Polsce i Holandii, a firma wynalazła nowy sposób dystrybucji produktów z pomocą „Tipperów” – ludzi, którzy kochają życie w mieście i są głęboko zaangażowani w kulturę barów, restauracji i kawiarni . Wykorzystują oni swoją pasję, aby łączyć więcej miejsc z GlobalTips. “Tipperzy” nie są zwykłymi specjalistami od sprzedaży. Są influencerami, którym naprawdę zależy na pomaganiu ludziom z branży hotelarskiej i restauracyjnej. Tworzą zżytą społeczność z własną, unikalną kulturą, a najlepsze jest to, że mogą zarobić dodatkowe dochody, ciesząc się ciekawym i rozmaitym życiem w mieście. Bycie “Tipperem” pozwala jednostkom łączyć pasję do tętniącej życiem sceny miasta ze sposobem zwiększenie swoich dochodów. To wyjątkowe połączenie pracy i zabawy sprawiła, że “Tipperzy” stali się integralną częścią rodziny GlobalTips, pomagając firmie szybko rozwinąć skrzydła.
Rozwiązanie firmy jest łatwe w użyciu – restauracjom zapewniane są specjalne plastikowe karty z kodami QR i tagami NFC, które goście mogą zeskanować lub dotknąć telefonem komórkowym, aby zostawić wskazówki i opinie na temat usługi. Napiwki można zostawić za pośrednictwem Apple Pay, Google Pay lub kart bankowych i lokalnych metod płatności, takich jak Blik w Polsce. Kelnerzy mają własną aplikację do zarządzania napiwkami i wypłacania ich na swoje konta bankowe, a menedżerowie i właściciele mają konsolę biznesową, na której można zobaczyć wszystkie opinie gości, rankingi pracowników i inne funkcje.
Znaczenie napiwków w branży hotelarskiej jest nie do przecenienia. Przeciętny pracownik restauracji i hoteli ma niską stałą pensję, a napiwki to ważne źródło dochodów, które pomaga podnieść jakość i zadowolenie z ich życia. W zamian kelnerzy i inni pracownicy zapewniają klientom lepszą obsługę, co przynosi korzyści nie tylko pracownikom, ale także gościom. Według ostatnich statystyk średnie napiwki bezgotówkowe wahają się od 300 do 600 euro miesięcznie, ale udział napiwków gotówkowych maleje z roku na rok. Szacuje się, że w najbliższej przyszłości średnie napiwki bezgotówkowe w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosną do 1000 euro miesięcznie.
Także, kultura wdzięczności wykracza poza restauracje, kawiarnie i hotele. GlobalTips zachęca również do dziękowania kurierom, kierowcom, recepcjonistom i konsjerżom, którzy odgrywają istotną rolę w naszym codziennym życiu. Okazując wdzięczność, możemy wywrzeć pozytywny wpływ na czyjś dzień i poprawić jakość życia osób wokół nas.