7 września przed południem z pętli w Mistrzejowicach wyjechał ostatni z 50 zamówionych przez miasto tramwajów Lajkonik. Oznacza to, że od wtorku na linii nr 9 pasażerów będą przewozić wyłącznie niskopodłogowe pojazdy. Pierwszy z najnowszych tramwajów do Krakowa trafił w grudniu 2019 roku, ostatni przyjechał w siernpiu i od tego czasu przechodził odbiory. 50 sztuk miało już dawno jeździć po krakowskic torowiskach, jednak pandemia opóżniła dostawy. Koszt jednego pojazdu do 7,27 mln zł netto.
Nowe tramwaje to 33 metrowe, trzyczęściowe pojazdy niskopodłogowe z czterema wózkami jezdnymi. Będzie w nich więcej przestrzeni z niską podłogą, a także więcej miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Nowością mają być także specjalne oparcia zamontowane dla osób stojących. Tramwaje przewiozą jednocześnie 238 pasażerów, w tym 75 osób na miejscach siedzących.
To jednak nie koniec dostaw. MPK zamówiło jeszcze 60 Lajkoników, które będą dostarczane w latach 2022-23.