Nowa droga o długości około 2 km przebiega przez teren Krakowa i gminy Zielonki. Krakowski odcinek rozpoczyna się na styku z ul. Pachońskiego. W ramach zadania powstał około odcinek nowej drogi z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Wybudowano łącznik pomiędzy nową trasą a ul. Glogera, na fragmencie przebudowana też zostałą sama ul. Glogera. Powstał też wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy. Trasą Wolbromską poprowadzona będzie komunikacja autobusowa – w ramach zadania wybudowano pętlę autobusową.
Zachodnia obwodnica Zielonek stanowi element większego układu komunikacyjnego, który zacznie funkcjonować w całości po otwarciu północnej obwodnicy krakowa. Ruch po obwodnicy Zielonek, zarówno na terenie miasta Kraków, jak i miejscowości Zielonki, zgodnie z tymczasową organizacją ruchu będzie odbywał się od ul. Pachońskiego w Krakowie, poprzez rondo turbinowe na wysokości łącznika z ul. Glogera w kierunku północnym, a następnie przez sieć dróg lokalnych przebudowywanych w ramach budowy Północnej Obwodnicy Krakowa.
Na obwodnicy Zielonek obowiązywać będzie tymczasowo ograniczenie tonażowe do 10 ton, co jest związane z ograniczeniem tonażu na drogach przyległych do węzła Zielonki.