Pop up to charakterystyczne okienko, które jest wyświetlane użytkownikom strony internetowej w różnych miejscach witryny. Niewłaściwie zastosowane pop up’y mogą być denerwujące, ale jeśli posłużysz się nimi w prawidłowy sposób, okienka są w stanie zapewnić Ci pożądaną konwersję. Musisz jednak pamiętać, żeby nie przesadzać z ich ilością (nadmiar jest często irytujący dla odwiedzających stronę www). Do czego przede wszystkim warto zastosować pop up’y?
Pop up to charakterystyczne okienko, które jest wyświetlane użytkownikom strony internetowej w różnych miejscach witryny. Niewłaściwie zastosowane pop up’y mogą być denerwujące, ale jeśli posłużysz się nimi w prawidłowy sposób, okienka są w stanie zapewnić Ci pożądaną konwersję. Musisz jednak pamiętać, żeby nie przesadzać z ich ilością (nadmiar jest często irytujący dla odwiedzających stronę www). Do czego przede wszystkim warto zastosować pop up’y?
Przekazywanie istotnych informacji
Załóżmy, że Twój sklep zmienia dotychczasowy adres lub godziny pracy. Jeżeli nie poinformujesz o tym stałych i potencjalnych klientów ryzykujesz, że ostatecznie nie będą w stanie skorzystać z Twojej oferty, a Ty tym samym stracisz konkretną sumę. Jednym ze sposobów, żeby konsumenci nie przegapili tak ważnych informacji jest umiejętne wykorzystanie pop up’ów. W tym przypadku okienko warto wyświetlić tuż po wejściu użytkownika na stronę internetową.
Niezależnie od tego, jakie informacje zamierzasz przekazać konsumentom za pośrednictwem pop up’u, zwróć uwagę na treść komunikatu. Podstawowe znaczenie mają w tym przypadku dwa elementy: przycisk CTA (call to action) – rzucający się w oczy i zachęcający do podjęcia konkretnego działania oraz przykuwający uwagę nagłówek. Bardzo możliwe, że odwiedzający Twoją stronę internetową poświęcą wyskakującemu okienku tylko chwilę swojej uwagi – angażujący nagłówek może natomiast przykuć ją na dłużej.
Zachęcenie do zapisów na newsletter
E-mail marketing to nadal jeden z najskuteczniejszych sposobów docierania do konsumentów. Posiadanie adresu mailowego jest obecnie powszechnym rozwiązaniem, dlatego newsletter może być świetnym narzędziem do utrzymywania stałego kontaktu z klientami, pozwalającym na informowanie ich o nowościach, dzielenie się specjalistyczną wiedzą itp. Pop up stanowi natomiast ciekawą metodę pozyskiwania zapisów na newsletter. Przygotowując treść pop up’u zwróć uwagę na angażujący copywriting, który rzeczywiście zachęci odwiedzających do wyrażenia zgody na otrzymywanie newsletteru. Newsletter natomiast umożliwia skuteczne budowanie długofalowych relacji z Twoimi klientami oraz pozytywnie wpływa na sprzedaż, dlatego zdecydowanie warto podjąć działania, które poszerzą listę dostępnych kontaktów.
Zmotywowanie użytkownika do pozostania na stronie
Załóżmy, że użytkownik zapoznał się z informacjami publikowanymi na Twojej stronie internetowej i ostatecznie jednak podejmie decyzję o jej opuszczeniu. Umieszczając pop up na tym etapie interakcji z witryną, na którym wiele osób z niej wychodzi możesz jeszcze raz zawalczyć o ich uwagę i przekonać potencjalnych klientów, że warto skorzystać z Twojej oferty, prezentując, na przykład, najciekawsze propozycje cenowe czy atuty dostępnych produktów. Generalnie, projektując pop up’y zwracaj baczną uwagę na to, w jakich miejscach je umieszczasz. Nieumiejętny wybór lokalizacji może być denerwujący dla użytkownika i zmniejszać konwersję. Załóżmy, że oferujesz 10% zniżkę na cały asortyment swojego sklepu internetowego. Umieszczenie okienka z tą informacją na samym końcu procesu zakupowego jest bezzasadne. O wiele rozsądniej zrobić to na samym początku kontaktu z witryną, dzięki czemu zachęcisz kupującego do zwiększenia wartości jego koszyka.
Atrakcyjny wizualnie, dobrze zaprojektowany pop up może zmotywować użytkowników do podjęcia pożądanej z Twojej strony akcji. W związku z tym, warto korzystać z profesjonalnych narzędzi, które upraszczają przygotowywanie estetycznych, spełniających swoją funkcję pop up’ów. Ich kreator udostępnia platforma Landingi – za jego pośrednictwem stworzysz konwertujący pop up w kilku prostych krokach, nawet jeśli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie internetowej https://landingi.com/pl/tworzenie/pop-up/.