Dodatkowy pas do skrętu w ul. Kapelanka oraz fragment nowej infrastruktury rowerowej – to plany wobec odcinka ulicy Kobierzyńskiej w rejonie hipermarketu Kaufland.
Dwa projekty drogowych inwestycji na ul. Kobierzyńskiej przechodzą obecnie procedurę audytu rowerowego. Jedna zmiana wydaje się kosmetyczna, choć dla części kierowców może okazać się istotna: to dobudowanie dodatkowego pasa do skrętu w prawo w ul. Kapelanka, dla samochodów jadących od strony ul. Rydlówka.
Ma to przynajmniej częściowo usprawnić ruch na regularnie korkującym się odcinku ulicy. Obecnie samochody stojące przed sygnalizatorem mają do dyspozycji tylko jeden pas. Biorąc pod uwagę fakt, że czas zielonego światła jest stosunkowo krótki, niewielu kierowców jest w stanie przejechać podczas jednej zmiany świateł.
Rowerem w stronę ul. Grota-Roweckiego
Druga inwestycja ma objąć odcinek ul. Kobierzyńskiej od skrzyżowania z Pychowicką do ul. Grota-Roweckiego. Ma tam powstać ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m, który pozwoli wygodniej dojechać do skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego.
Projektanci przewidzieli też śluzę dla rowerzystów chcących jechać przez skrzyżowanie na wprost. Dojazd do tej śluzy ma się odbywać poprzez krótki odcinek wydzielonego pasa.
Krok po kroku
Zarówno jeden, jak i drugi projekt spotkał się z uwagami ze strony mieszkańców i może się okazać, że finalny projekt będzie się różnił od wersji zaprezentowanej na potrzeby audytu. To jednak kolejne proponowane zmiany w układzie drogowym w tej części dzielnicy Dębniki, przygotowywane na podstawie umów z deweloperami, w związku z prowadzonymi w okolicy inwestycjami.
Wiosną informowaliśmy o dyskusjach wokół przebudowy fragmentu ul. Ceglarskiej i jej nowego połączenia z Kapelanką. Teraz natomiast coraz bliżej jest rozpoczęcie budowy nowego ronda przy Zakrzówku i chodnika wzdłuż ul. Pychowickiej.