#FoodMustGoOn! Restaurant Week powraca już 8 września

Odkrywania nowych restauracji ciąg dalszy - #FoodMustGoOn! Po rekordzie frekwencji na wiosnę, jesienny festiwal najlepszych restauracji już 8-26.09. Blisko 350 restauracji z ponad 30 miast zaprosi Gości na popisowe trzydaniowe menu, dostępne jedynie podczas Festiwalu, w cenie 59zł (w tym prezent od Partnerów), czyli nawet 50% taniej.
Trwają rezerwacje w aplikacji https://app.rclb.pl i na www.RestaurantWeek.pl. Festiwal odbywa się formule #zerowaste, zgodnie z filozofią #SzanujJedzenie.

Nie przerywajmy jedzenia!

Jesiennej edycji Restaurant Week towarzyszyć będzie kampania: #FoodMustGoOn!, której celem jest wsparcie dla przetrwania niezależnej sceny restauracyjnej w warunkach powracających lockdownów. Jej ogólnopolski zasięg ma przypomnieć Gościom, że idąc na wrześniowy Festiwal nie tylko wesprą restauracje, ale też pozwolą im m.in. zebrać środki zapasowe na wypadek zamknięcia. To kolejne działania RestaurantClub (organizator Festiwalu) na rzecz ocalenia lokalnych niezależnych restauracji. Dzięki “Karcie Higieny”, która jest jednym z filarów Restaurant Weeka, RestaurantClub chce podkreślić pełną gotowość restauracji na bezpieczne i zgodne z wytycznymi sanitarno-epidemiologicznymi przyjmowanie Gości.

Zapraszamy wszystkich gości w Polsce na największe wydarzenie kulinarne. Niech skala odkrywania i wspierania restauracji będzie ponownie rekordowa. Restauracje, które przetrwały dotychczasowe lockdowny włożyły ogromny wysiłek w ponowne przyjęcie Gości - mówi Maciej Żakowski, jeden z organizatorów Restaurant Week - Kampania #FoodMustGoOn! jest głosem całej polskiej sceny restauracyjnej. Razem mówimy “Nie przerywajmy jedzenia!”. Misją RestaurantClub jest łączenie restauracji i Gości, od wiosny w całej Polsce skupiamy się na wsparciu odbudowy niezależnej kultury restauracyjnej. Niech ten Festiwal będzie kolejnym dużym krokiem w stronę odbudowy fundamentów polskiej sceny restauracyjnej, która jest przecież jedną z najbardziej kreatywnych i dynamicznych na świecie.

Ponieważ bezpieczeństwo Gości jest dla organizatorów priorytetem, wszystkie uczestniczące w Festiwalu restauracje otrzymały Kartę Higieny zgodną z oficjalnymi i aktualnymi wytycznymi sanitarno-epidemiologicznymi.

Liczba Gości Restaurant Week przekroczyła już 1 milion. W Festiwalu weźmie udział ponad 350 restauracji z całej Polski. Dobrze zjemy m.in. w Krakowie, Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Białymstoku, Rzeszowie, Lublinie, a także na Śląsku i Podhalu. Goście będą mogli spróbować zarówno dań kuchni polskiej, jak i wielu kuchni świata. W ofercie festiwalowej dostępne będą dania jarskie, rybne oraz mięsne. Zestaw składający się z przystawki, dania głównego i deseru będzie dostępny w specjalnej cenie 59 zł. Każdy pełnoletni Gość otrzyma w prezencie także koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic, który stanowi idealne połączenie smaków.

Wsparcie dla otwarcia restauracji przekazała w tej edycji marka Coca-Cola. Wszystkie uczestniczące restauracje otrzymały za darmo napój Coca-Cola Zero Cukru, który będzie sprzedawany za 5 zł. Kwota ta w całości trafi na konto restauracji.

Miejsca można już rezerwować za pośrednictwem aplikacji https://app.rclb.pl oraz na stronie www.RestaurantWeek.pl. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas Restaurant Week jest przewidziana na 90 minut. Festiwal pozostaje wierny filozofii #SzanujJedzenie. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu przy dokonywaniu rezerwacji online, marnowanie żywności w restauracjach ograniczone jest do minimum.

Nie czekaj! Już dziś odkrywaj nowe restauracje, rezerwuj popisowe dania i pomóż odrodzić się polskiej niezależnej scenie restauracyjnej!

Rezerwacje: https://app.rclb.pl lub www.RestaurantWeek.pl

W krakowskiej edycji festiwalu udział weźmie 40 restauracji. Znajdują się wśród nich lokale specjalizujące się w kuchni polskiej, włoskiej, orientalnej. W części festiwalowych miejsc na gości czeka menu inspirowane kuchnią międzynarodową. Większość restauracji oprócz menu mięsnego lub rybnego przygotowała także opcję wegetariańską, a  dwa (Hilo Bistro&Bar oraz Forty Kleparz Restobar) - dania dla wegan.

Jednym z festiwalowych adresów jest restauracja Solna 1 w Podgórzu, której szef kuchni, Wiktor Kowalski, cieszy się na przyjęcie festiwalowych gości: - Długotrwały lockdown ciężko doświadczył pracowników gastronomii. Na szczęście ostatnie miesiące dają nadzieję na powrót do normalności, czyli po prostu trwały powrót gości do restauracji. W Solnej 1 pracujemy w otwartej kuchni, dlatego widzę wszystkich, którzy do nas przychodzą i z radością obserwuję, że z każdym dniem drzwi otwierają się coraz częściej. Udział w wielu gastronomicznych festiwalach, takich jak Restaurant Week pozwala restauracjom na odnowienie relacji z gośćmi, ponowne zaproszenie ich do odwiedzin, a także poznania na nowo ich oczekiwań. W postcovidowej rzeczywistości  dostrzegam ogromną, obustronną potrzebę wymiany takich informacji jak oczekiwania gości i działania restauracji mające na nie odpowiedzieć. Myślę też, że nie trzeba nikogo przekonywać, jak pomocne w tym procesie są inicjatywy takie, jak Restaurant Week.

 

comments powered by Disqus