TikTok zyskuje coraz większą popularność, tak dużą, że coraz więcej osób chce założyć swoje konto i w nietypowy sposób zdobywać uznanie innych użytkowników. TikTok to niekwestionowany król dla tworzących treści w Internecie, dlatego musisz koniecznie mieć tam swoje konto, aby przekonać się, czy jest to coś dla Ciebie. W tym artykule dowiesz się, czym jest TikTok, jak założyć swoje konto oraz jak je wypromować. Zapraszamy do lektury tekstu!
Co to jest TikTok?
TikTok to aplikacja na telefon, która umożliwia Ci tworzenie krótkich filmów z wybraną przez siebie treścią oraz z odpowiednim podkładem muzycznym. Tworzenie treści na TikTok idzie zgodnie z duchem czasu, gdzie chcemy w bardzo szybki, ale jednocześnie ciekawy sposób dowiedzieć się o nowościach i trendach. Sama aplikacja powstała w 2016 roku dzięki nowatorskiemu podejściu chińskiej firmy ByteDance. Aplikacja TikTok została pobrana ponad 3 miliard razy, a każdego dnia oglądanych jest ponad 1 miliard filmików. Jest to ogromny rynek, a możliwości dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej są bardzo duże.
Jak założyć konto na TikToku? – krok po kroku
Rejestracja konta na TikTok nie jest zbyt skomplikowana i powinna zająć Ci kilka minut. Bez względu na to, czy zakładasz swój profil prywatny, czy firmowy, należy postępować dokładnie w ten sam sposób.
1. Pobierz aplikację z Google App Store lub Apple Store — znajdziesz ją oczywiście pod hasłem TikTok,
2. Po zakończeniu procesu instalacji należy uruchomić aplikację,
3. Rejestrację konta możesz dokonać poprzez adres e-mail oraz poprzez konto Google lub konta w innych mediach społecznościowych oraz podaj swoją datę urodzenia (TikTok jest przeznaczony dla użytkowników 13+)
4. Następnie musisz zaakceptować regulamin działania na TikTok. Jest to bardzo ważny punkt, jeśli zakładasz konto dla swojej firmy, ale też warto zapoznać się z tym dokumentem, jeśli planujesz intensywne działania promocyjne.
5. Następnie czeka Cię dopracowanie twojego profilu, czyli zmiana nazwy, dodanie zdjęcia profilowego, opis kanału. Aby dokonać tych zmian, należy wybrać w prawym dolnym rogu ikonę postaci z podpisem profil.
Dlaczego warto założyć konto na TikToku?
Aplikacja TikTok mocno walczy o swoją pozycję na rynku w Polsce, ale też na świecie. Na początku została mocno porównywana do początków YouTube, kiedy to praktycznie każdy przy pomocy niskiej jakości kamery mógł nagrać ciekawą treść i ją opublikować. Ludzie dzieli się swoją pasją, przemyśleniami i wartościową treścią, a następnie zaczęli na tych filmach zarabiać. Tak też jest w przypadku aplikacji TikTok, gdzie każdy mógł wziąć do ręki telefon i nagrać coś ciekawego.
Część osób mocno zaistniała i w ten sposób zaczęły pojawiać się też oferty współprac. Są one szczególnie kierowane do osób młodszych, które nie chcą już korzystać z Facebook ‘a, YouTube czy Instagrama, który już tylko kojarzy im się z reklamami sponsorskimi. Młodzi ludzie chcą widzieć całą prawdę, o tym, jak pracuje twórca i tylko w niewielkiej części widzieć reklamy. Posiadanie konta na TikTok dla osoby prywatnej to możliwość rozpoczęcia swojej kariery biznesowej bez konieczności inwestowania ogromnych pieniędzy. Natomiast dla firm, TikTok stał się idealną platformą komunikacyjną z nową grupą docelową. Firmy powinny zdecydowanie zainteresować się tym, co dzieje się na TikTok i posiadać własną strategię komunikacyjną właśnie w tej aplikacji. Jeśli chcesz dzielić się ze swoimi obserwatorami swoją pasją lub swoimi komentarzami, to koniecznie musisz założyć swoje konto w aplikacji TikTok.
Jakie są 3 najlepsze metody na wypromowanie konta na TikTok?
Rozpoczynając swoje działania na TikTok, musisz mieć dobrze przemyślaną strategię promowania swojego konta. Każdy zaczynał od zerowej liczby followersów, ale Ty możesz mieć na to dobrze opracowany plan działania. Wystarczy, że wdrożysz te trzy metody na wypromowanie swojego konta:
Systematyczne publikowanie treści
Publikacja treści to jeden z pierwszych elementów, które musisz mieć zaplanowane, aby osiągnąć wysoką liczbę obserwatorów. Zaplanuj, co chcesz komunikować, w jakim czasie oraz w jakiej formie. Musisz mieć przygotowaną listę tematów przynajmniej na dwa tygodnie do przodu. Oczywiście nie zapominaj o spontanicznie dodawanych treściach viralowych. Jeśli jakiś film zaczyna przyciągać duże zasięgi, to koniecznie opublikuj coś w podobnym stylu i użyj podobnych hasztagów, które pozwolą na wyszukanie twojego konta na TikTok.
Zrób transmisje live
Transmisje live są promowane przez wiele mediów społecznościowych i wyświetlają się pierwsze na liście, jako te najbardziej popularne. Ciekawe i systematyczne transmisje live mogą pomoc Ci osiągnąć duży sukces. Możesz wzorować się na popularnych Influencerach, którzy na przykład codziennie prowadzą takie transmisje, a ich zasięgi osiągają kosmiczne wyniki. Algorytm TikTok zawsze docenia różnorodność publikowanego przez Ciebie contentu.
Zakup wyświetleń i followersów na TikToku
Wraz z rozwojem platform społecznościowych, zaczęła rozwijać się branża związana z możliwością zakupienia różnych aktywności w Internecie. W aplikacji TikTok najważniejszymi parametrami będą liczba wyświetleń oraz liczba obserwujących. Zakup tego typu aktywności jest legalny, ale jeśli chcesz budować zaangażowaną społeczność wokół swoich treści, musisz dywersyfikować organiczne pozyskiwanie obserwatorów (poprzez swoje działania) oraz zakup aktywności. Jeśli chcesz kupić wyświetlenia lub obserwatorów to wystarczy, że wyszukać firmę, z dobrą opinią i dokonasz zakupu interesujących Cię produktów. Jedną z dobrych ofert jest ta: https://kuplike.pl/produkt/obserwacje-na-tiktok/. Do wyboru będziesz mieć różne wielkości obserwatorów lub wyświetleń. Pamiętaj, że każde nienaturalne zachowanie na twoim koncie zostanie wychwycone przez algorytm.
Założenie swojego konta na TikTok to „must have” każdego Influencera lub osoby pretendującej do tej roli. Załóż swoje konto i zacznij przyciągać Obserwatorów, którzy pokochają to, co robisz.