Kurier z Kartą Krakowską zostawi awizo

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Sposób doręczania do domów zamówionych Kart Krakowskich ma być sprawniejszy i bardziej czytelny dla mieszkańców. Największą zmianą będzie pozostawiane przez kuriera awizo – za każdym razem, gdy nie zastanie adresata. To reakcja na wnioski i uwagi ze strony mieszkańców.

Dostawa pod wskazany adres nowej Karty Krakowskiej to jeden z kilku sposobów uzyskania dostępu do obowiązujących od 1 sierpnia zniżek. Kartę Krakowską można bowiem wgrać na jeden z kilku możliwych nośników mobilnych albo skorzystać z karty, którą już wcześniej nosiliśmy w portfelu (Krakowskiej Karty Miejskiej, Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej czy legitymacji studenckiej). Z kolei decydując się na wyrobienie nowej plastikowej Karty Krakowskiej, możemy wybrać, czy chcemy ją odebrać w jednym z Punktów Sprzedaży Biletów czy wolimy dostawę pod wskazany adres.

Przez trzy dni, po południu

Ta ostatnia opcja jest dla wielu osób najwygodniejsza – teraz natomiast ma być bardziej dopracowana, by ułatwić i przyspieszyć odbiór karty. Podobnie jak do tej pory, dostawą będzie się zajmował urzędowy kurier. Teraz jednak za każdym razem, gdy nie zastanie adresata, pozostawi awizo. Znajdzie się tam informacja, kiedy została podjęta próba pozostawienia przesyłki i kiedy kurier pojawi się po raz kolejny.

Próbę dostarczenia podejmie trzykrotnie, dzień po dniu. Co istotne, kurierzy pracują w takich godzinach, by ułatwić odbiór przesyłki możliwie jak największej liczbie osób: od poniedziałku do piątku w godzinach od 15:30 do 20.00 oraz w soboty od 8.00 do 20.00.

Jeśli się jednak okaże, że trzy próby zakończyły się fiaskiem, przesyłka trafi do punktu sprzedaży biletów przy ul. Podwale 3/5. Dodatkowo informacje o tym, czy karta już tam jest, można uzyskać pod numerem infolinii: 12 254 14 00 od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00.

Miesiąc na weryfikację, później dostawa

Wyjątkiem od zasady, że karty dostarcza urzędowy kurier, są karty, które są przedmiotem reklamacji. Te wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej priorytetowym listem poleconym.

Procedura wydawania Karty Krakowskiej zakłada maksymalnie 30 dni na weryfikację, choć MPK dużą część wniosków rozpatruje o wiele szybciej. Do tego należy doliczyć czas na dostarczenie – powinno to nastąpić w ciągu siedmiu dni.

Więcej papierowych

Do tej pory złożono prawie 84 tysiące wniosków o przystąpienie do programu Karta Krakowska. 39 725 wniosków zostało złożonych w formie elektronicznej, a pozostała liczba to wnioski złożone w formie papierowej. Sporo osób wybrało zapisanie uprawnień na dotychczas posiadanych nośnikach takich jak: Krakowska Karta Miejska, Krakowska Karta Rodzinna, Małopolska Karta Aglomeracyjna lub legitymacje studenckie.

Na Krakowian czeka 30 punktów, w których mogą złożyć wniosek o wydanie Karty Krakowskiej. Są to np. biblioteki, domy kultury, centra handlowe, a także punkty sprzedaży biletów okresowych.

Lista punktów: https://www.kk.krakow.pl/punkty-obslugi-karty

Niezmiennie najszybszym i najwygodniejszym sposobem złożenia wniosku o Kartę Krakowską jest rejestracja oraz założenie konta na stronie www.kk.krakow.plBardzo ważne jest w tym procesie prawidłowe wpisanie danych m.in. adresu mailowego. Wpisanie błędnego adresu mailowego spowoduje, że osoba nie dokończy rejestracji, bo nie dotrze do niej link aktywacyjny. Składając wniosek, decydujemy również o sposobie odbioru nowej Karty Krakowskiej.