Łukasz Gryga, miejski inżynier ruchu oraz Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego przekonują, że zmiany na krakowskich drogach, które mają ułatwić poruszanie się rowerzystom są koniecznością.
Inżynier mówi, że na ulicy Grzegórzeckiej w pasie ruchu dla samochodów wydzielona została dwukierunkowa droga dla rowerów na dotychczasowej jezdni w stronę ronda Grzegórzeckiego. – Sygnalizacje na całym ciągu zostaną wyłączone, więc nie będą wstrzymywały ruchu – twierdzi Łukasz Gryga.
Łukasz Franek, dyrektor ZTP przekonuje, że cała droga dla rowerów na ulicy Grunwaldzkiej „jest niezwykle ważna z punktu powiązania tras rowerowych w mieście” i daje możliwość dojechania do centrum miasta.
Szef miejskiej jednostki odniósł się również do zmian, które zostały wprowadzone na Moście Grunwaldzkim. Z dotychczasowych dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, do dyspozycji kierowców samochodów jest po jednym.
– Most Grunwaldzki nie był w stanie przyjąć tylu rowerzystów, aby pogodzić ich z potrzebami pieszych. Trzeba też pamiętać, że ulica Dietla zmieni swój charakter. Będzie to ulica z jednym pasem ruchu oraz z pasem do parkowania. Bez sygnalizacji, czyli de facto z tą samą przepustowością – mówi Franek.
– Dziś potrzebne było rozwiązanie, które dawało bezpieczeństwo zarówno pieszym i rowerzystom – dodaje.