8 maja rusza nabór do czwartej edycji programu „Mieszkanie za remont”. Po raz pierwszy wnioski będzie można składać wyłącznie elektronicznie.
Nowy nabór potrwa od 8 do 30 maja, ale już 22 kwietnia zostanie udostępniony formularz, dzięki któremu będzie można przygotować dokumenty i dołączyć wymagane załączniki. Do wysłania wniosku potrzebny będzie profil zaufany.
Miasto tłumaczy, że decyzja o przejściu na system elektroniczny wynika z opinii mieszkańców – ponad 70 proc. ankietowanych poparło takie rozwiązanie. Formularz będzie dostępny na stronie Krakowskiego Portalu Usług Miejskich.
Papierowe wnioski nie przejdą
Złożenie wniosku w wersji papierowej nie będzie możliwe. Co ważne, po wysłaniu formularza trzeba jeszcze – w ciągu 14 dni – dostarczyć osobiście dokumenty w oryginale. Chodzi m.in. o zaświadczenia o dochodach.
Miasto ostrzega, że nie będzie możliwości poprawiania błędnych formularzy. Można je jedynie wycofać i wysłać nowy, ale wtedy liczy się nowa data zgłoszenia. Z jednego gospodarstwa można złożyć tylko jeden wniosek. W przypadku wykrycia powtórzeń – wszystkie zostaną odrzucone.
Kto może wziąć udział?
Z programu mogą skorzystać osoby mieszkające w Krakowie, które nie posiadają prawa własności do żadnej nieruchomości w Krakowie ani okolicznych powiatach. Warunkiem jest także brak zaległości czynszowych oraz spełnienie kryteriów dochodowych – analizowane będą wpływy z lutego, marca i kwietnia 2025 roku.
Program „Mieszkanie za remont” umożliwia wynajęcie miejskiego mieszkania na czas nieokreślony w zamian za jego wyremontowanie w ciągu roku. Czynsz naliczany jest według ustalonej stawki – obecnie to od 6,64 zł do 16,96 zł za mkw.