Minister infrastruktury: Kraków otrzyma 350 mln złotych na swoje inwestycje

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk fot. Patryk Salamon/LoveKraków.pl

Trzecie Igrzyska Europejskie to szansa na rozwój komunikacyjny nie tylko Krakowa, ale również Małopolski – zapewnił dziś w Warszawie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

We wtorek władze Krakowa i Małopolski podpisały umowę host city. Oznacza to, że samorządy stały się gospodarzami Igrzysk Europejskich w 2023 roku, co pozwala ministrowi infrastruktury podpisać dokumenty dotyczące dofinansowania Krakowa kwotą 350 mln złotych.

– Wszystkie z tych przedsięwzięć, przebudowy ulic, nowe nakładki asfaltowe, ciągi pieszo-rowerowe, ale także inne inwestycje komunikacyjne są ważne i potrzebne dla mieszkańców Krakowa – stwierdził Andrzej Adamczyk.

W ramach ministerialnego dofinansowania zrealizowane będą następujące inwestycje na terenie Krakowa: rozbudowa ul. Igołomskiej, rozbudowa al. 29 Listopada, rozbudowa ul. Łokietka, modernizacja torowisk tramwajowych, przebudowa ul. Fatimskiej, przebudowa ul. Królowej Jadwigi, rozbudowa ul. Czerwone Maki z budową chodnika, przebudowa ul. Glinik, rozbudowa ul. Wrobela, rozbudowa ul. Fortecznej, budowa układu komunikacyjnego przy szpitalu uniwersyteckim.

A także: budowa kładki pieszo-rowerowej Grzegórzki-Zabłocie, rozbudowa ulic Rogozińskiego i al. Pokoju, rozbudowa ul. Ważewskiego, program modernizacji dróg i chodników oraz program budowy ścieżek rowerowych.

– Te inwestycje powinny powstać przed igrzyskami, ale również po nich będą pełniły swoją rolę i służyły mieszkańcom Krakowa i Małopolski – dodał Andrzej Adamczyk.

Przypomniał, że rząd już realizuje na terenie województwa szereg innych inwestycji strategicznych: trwa budowa północnej obwodnicy Krakowa w ramach drogi S52, kontynuowana jest budowa drogi ekspresowej S7 na północ od stolicy województwa, w tym roku kierowcy pojadą nowym tunelem „zakopianki”, a w przyszłym roku będą mogli skorzystać z odcinka dwupasmowej drogi krajowej z Rabki do Nowego Targu.

comments powered by Disqus