MPK liderem w mediach społecznościowych

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
MPK zdobyło pierwsze miejsce w rankingu aktywności transportu miejskiego w Polsce w 2024 roku na Facebooku – wynika z najnowszego raportu Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Miejski przewoźnik jest liderem pod kątem liczby interakcji użytkowników oraz pozyskanych fanów.
Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych podsumował aktywność na Facebooku oficjalnych profili komunikacji miejskich w Polsce w ciągu ostatniego roku. Krakowskie MPK wiedzie prym w kategorii transportu miejskiego, a drugie miejsce w zestawieniu otrzymał profil Warszawskiego Transportu Publicznego. Przewoźnik ze stolicy osiągnął 91 tys. interakcji przy 1,2 tys. postów, a trzeci – profil MPK Wrocław – odpowiednio 77 tys. interakcji przy 703 postach.

„MPK Kraków może się pochwalić zdecydowanie najwyższym wynikiem interakcji spośród wszystkich analizowanych kont – w ciągu ostatniego roku zgromadziło aż 214 tys. interakcji. Tak wysoka aktywność odbiorców świadczy o skutecznej komunikacji: z jednej strony wysoka liczba publikacji (1,8 tys. postów), z drugiej – największa baza fanów (98 tys. obserwujących)” – czytamy w raporcie.

Krakowskie MPK notuje także najlepsze wyniki, jeśli chodzi o przyrost odbiorców. W ubiegłym roku miejski przewoźnik pozyskał aż 4,4 tys. nowych fanów. Drugie miejsce należy do Warszawskiego Transportu Publicznego (+2,4 tys. osób), a trzecie ex aequo – do MPK Wrocław i Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, którzy zyskali po 1,7 tys. nowych fanów.