Trasa Ciepłownicza, element III obwodnicy Krakowa na odcinku, ma stanowić alternatywę dla ulicy Nowohuckiej. Budowa drogi jest planowana pomiędzy rondem Dywizjonu 308 a ulicą Lipską. W ramach inwestycji wykonawca musiałby rozbudować ulicę Nowohucką (od ronda Dywizjonu 308 w kierunku południowych dzielnic). Przy samej ulicy powstałaby nowa linia tramwajowa.
Przeprawa nad lub pod Wisłą
– Zadaniem wykonawcy będzie przedstawienie minimum czterech wariantów przebiegu Trasy Ciepłowniczej wraz z linią tramwajową na długości około czterech killometrów i budową skrzyżowań lub węzłów drogowych, estakad oraz przeprawy pod rzeką lub nad rzeką Wisłą. W ramach inwestycji przewidziana ma być budowa i przebudowa chodników oraz ścieżek rowerowych – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.
Jednostka oczekuje, że wyłoniona w przetargu firma projektowa przedstawi koncepcję wraz z decyzją środowiskową w 25 miesięcy od daty podpisania umowy. W kolejnych latach, po zabezpieczeniu środków finansowych na realizację tego zadania, ma zostać zlecone przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID, a następnie wykonanie robót budowlanych.
– Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nie obejdziemy się bez budowy nowego połączenia drogowego i tramwajowego między podgórskimi dzielnicami a Nową Hutą – komentował dla LoveKraków.pl Jacek Bednarz, przewodniczący komisji infrastruktury rady miasta.
Duży węzeł na skrzyżowaniu ul. Wielickiej i Nowosądeckiej
W planach miasta jest także budowa następnego czterokilometrowego odcinka – tym razem Trasy Nowobagrowej. Droga byłaby kontynuacją Trasy Ciepłowniczej od skrzyżowania z ulicą Lipską, gdzie następnie przebiegałaby wzdłuż zalewu Bagry, do węzła „Kabel”.
Problemem jest brak środków na realizację obu inwestycji. W marcu informowaliśmy, że prawdopodobnie będzie to możliwe nie wcześniej niż w 2030 roku.