Z czterech etapów składał się proces digitalizacji i modernizacji systemu nadzoru wizyjnego w Kraków Airport. Zastąpi on obecny, analogowy, który będzie służył jako rezerwowy. Inwestycja pozwoliła na dostosowanie poziomu bezpieczeństwa pasażerów i personelu do europejskich standardów.
Nowe typy kamer (PTZ) zostały zamontowane na parkingu wielopoziomowym, płycie postojowej lotniska oraz ogrodzeniach. System ten oparty jest na technologii IP (kamera wysyła obraz na żywo do komputera). Dzięki temu obraz jest dostarczany w wysokiej rozdzielczości, niezależnie od pogody oraz pory dnia.
Kolejnym etapem było stworzenie serwerowni, gdzie można gromadzić zapisane pliki. – Rejestracja ze względów bezpieczeństwa odbywa się w oddalonej od parkingu strefie zamkniętej. Przetwarzany przez kamery obraz w porównaniu do innych branych pod uwagę rozwiązań zajmuje niewielką ilość pasma. Pozwoliło to przesłać obraz i zminimalizować potrzebną ilość pamięci przeznaczonej na archiwum – informuje Agata Majkucińska z firmy Axis Communications.
Digitalizacja pozwoliła zwiększyć możliwości eksploracji archiwum i zarządzania. Udostępniła też możliwość tworzenia praktycznie nieograniczonej liczby stanowisk dozoru dla uprawnionych pracowników.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z realizacji tego projektu. Udało nam się wykorzystać wcześniejsze inwestycje w ramach systemu analogowego i wejść o poziom wyżej w cyfrowy system nadzoru, który oferuje nam niekończące się możliwości na przyszłość. Ponadto dzięki cyfrowemu systemowi nadzoru mamy poczucie, że nasi pracownicy i pasażerowie mogą czuć się bezpieczni. Nowe narzędzie pozwala nam na wczesne wykrywanie incydentów i aktywne reagowanie – mówi Urszula Podraza, rzecznik prasowy Kraków Airport.