Poniedziałek był pierwszym dniem roboczym, kiedy obowiązuje nowa organizacja ruchu na krakowskim Kazimierzu. W sobotę urzędnicy biura Miejskiego Inżyniera Ruchu zdecydowali o wyłączeniu sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Starowiślnej w Dietla. Musiało się to wiązać z wyłączeniem jednego pasa do skrętu w prawo z ul. Starowiślnej w Dietla w kierunku ul. Grzegórzeckiej.
Przez cały weekend działała jednak sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej z Dietla. Powodem była duża liczba pieszych, którzy mieliby ograniczać przepustowość ulicy Dietla. Policja tłumaczyła, że przez weekend nie dysponowała odpowiednim stanem kadrowym potrzebnym do kierowania ruchem w tym miejscu.
W poniedziałek o godzinie 7:20 o wyłączeniu świateł zdecydował miejski inżynier ruchu Łukasz Gryga. Jednak remont w centrum miasta dał o sobie znać kierowcom oraz pasażerom komunikacji miejskiej. Ulica Monte Cassino oraz Dietla, do skrzyżowania z ul. Krakowską, były mocno zakorkowane.
Utrudnienia związane z remontem ulicy Krakowskiej mają potrwać dziesięć miesięcy (do 23 stycznia przyszłego roku). Tramwaje na tej ulicy ponownie mają się pojawić, zgodnie z zawartą umową, do 23 listopada tego roku.
Termin powrotu tramwajów na ulicę Krakowską podał w programie „Omiń korki” Bartosz Piłat, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Publicznego. Podkreślił, że 1 listopada wyremontowanym torowiskiem pojadą tramwaje, ale mogą jeszcze wtedy trwać pracę np. z użyciem młota pneumatycznego.
– Wykonawca będzie starał się, aby torowisko było dostępne przed dniem Wszystkich Świętych. Jednak nie będzie to wynikać z zapisów umowy a jedynie z dobrej współpracy naszej jednostki z firmą Trakcja PRKiI – mówi Michał Pyclik, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miasta Krakowa.