30 tysięcy złotych otrzymał Zbigniew Pelon, autor nowego logo Województwa Małopolskiego. Praca ma kojarzyć się ze szczytami gór, przełomem rzeki i z wieżami Kościoła Mariackiego. Zwycięski projekt pokonał w konkursie 78 prac.
Przedstawiciele Województwa Małopolskiego wspólnie stwierdzili, że zmiana logo była konieczna. Jak twierdzą, wielu ekspertów uznało, ze za słabo wyróżnia markę Małopolski i nie odpowiada aktualnym trendom. Dotychczasowe logo służyło województwu przez 15 lat.
Jak powstało logo?
– Zacząłem przypominać sobie, co mi się kojarzy z Krakowem i Małopolską i znajdowałem takie wyróżniki, które były dla mnie ważne. Podstawowe, może czasem banalne: wieże kościołów, szczególnie Kościoła Mariackiego i od tego zaczęły się szkice. Po paru dniach przystępowałem do oceny i zastanawiałem się jak najlepiej pokazać tradycję i nowoczesność. Tym bardziej, że uważam że dotychczasowy logotyp jest bardzo ładny – mówi Zbigniew Pelon, autor logo.
W konkursie wzięły udział firmy zajmujące się projektowaniem znaków graficznych oraz absolwenci kierunków plastycznych. Wszystkie prace, które można było zgłaszać przez miesiąc, były oceniane przez jury w dwóch etapach. W komisji zasiadali eksperci z branży Public Relations, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz przedstawiciele Akademii Sztuk Pięknych.