– Budowa północnej obwodnicy Krakowa to obiecywanie gruszek na wierzbie – mówi Andrzej Adamczyk, poseł PiS. Jednak Roman Ciepiela, wicemarszałek Małopolski odpowiedzialny za infrastrukturę, przekonuje, że to realny projekt. W walce o drogę może pomóc nowy dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Andrzej Adamczyk, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury, twierdzi, że budowa północnej obwodnicy Krakowa nie rozpocznie się w najbliższych latach. – Z dokumentów, które posiadam wynika, że nie doczekamy się prędko nowej drogi – mówi parlamentarzysta Prawa i Sprawiedliwości.
Ministerstwo nie chce budować obwodnicy
We wrześniu poprzedniego roku Tadeusz Jarmuziewicz, wiceminister infrastruktury przekonywał, że północna obwodnica Krakowa powinna być wybudowana ze środków samorządu, a nie za pieniądze pochodzące z budżetu kraju.
– Zdaniem Ministerstwa (Infrastruktury – przyp. red.) układ dróg krajowych w rejonie Krakowa jest wystarczający i spełnia zadania przewidziane dla głównych dróg tranzytowych w tym obszarze, a północna obwodnica Krakowa nie jest elementem niezbędnym w sieci dróg krajowych – czytamy w odpowiedzi na pismo Andrzeja Adamczyka, które zostało podpisane przez wicemarszałka województwa małopolskiego Romana Ciepielę w grudniu 2013 roku.
Poseł z partii Jarosława Kaczyńskiego próbuje przekonać, że składane przez polityków Platformy Obywatelskiej obietnice w sprawie północnej obwodnicy Krakowa to tylko gruszki na wierzbie. – To nic innego jak przedwyborcze obietnice – dodaje Adamczyk.
Ciepiela: walczymy o obwodnicę Krakowa
Roman Ciepiela, wicemarszałek województwa małopolskiego, w rozmowie z LoveKraków.pl zaznacza, że droga prawdopodobnie będzie wybudowana. – Jestem większej wiary niż poseł Adamczyk. Nie tracę nadziei, że tę inwestycję uda się doprowadzić do końca – komentuje polityk.
Członek zarządu województwa małopolskiego odpowiedzialny za drogi oraz infrastrukturę zdradza, że zmiana na stanowisku szefa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie może przyczynić się do przyspieszenia budowy. – Będziemy przekonywać dyrektora, że warto realizować tę inwestycję.
Kiedy można spodziewać się przetargu na budowę północnej obwodnicy stolicy Małopolski? – Za wcześnie, by mówić o konkretach. Lobbujemy bardzo intensywnie – odpowiada wicemarszałek. Z nieoficjalnych informacji, do jakich udało nam się dotrzeć wynika, że w przyszły poniedziałek odbędzie się spotkanie marszałka Marka Sowy z nowym dyrektorem GDDKiA w Krakowie.