Dziś na płycie Rynku Głównego pojawił się słynny namiot sferyczny służący do działań marketingowych Komitetu Konkursowego Kraków 2022. Jak informuje nas Mateusz Zmyślony, odpowiedzialny za kampanię marketingową i informacyjną projektu ZIO 2022 w Krakowie, głównym celem jest rozwianie wątpliwości, jakie narosły przez ostatnie miesiące.
Kampania oficjalnie rusza jutro, jednak już dziś udało nam się porozmawiać z Mateuszem Zmyślonym, który odpowiadał za kampanię przekonującą Polaków do poparcia idei organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej w naszym kraju. – Wiemy, że komunikacja ze społeczeństwem była prowadzona w niewłaściwy sposób, teraz się to zmieni – mówi ekspert z branży reklamowej.
Oprócz 100 bilbordów, jednej siatki wielkoformatowej na budowanym centrum kongresowym przy rondzie Grunwaldzkim, reklamie na tramwaju i kampanii internetowej, w namiocie sferycznym będą pełnić dyżury eksperci komitetu konkursowego, którzy – zgodnie z hasłem kampanii – mają rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące ZIO. Elementem-symbolem jest wentylator, rozwiewający wstążeczki z napisami „wątpliwości”.
Na kampanię zachęcającą naszych rodaków do poparcia EURO 2012 wydano 3 miliony złotych. Wiceprezydent Magdalena Sroka, przewodnicząca KKK 2022, w rozmowie z nami stwierdziła, że takiego budżetu na pewno komitet nie ma. Mateusz Zmyślony nie powiedział, ile pieniędzy zostanie wydane na te działania. – Budżet mamy skromny – stwierdził w rozmowie z LoveKraków.pl.