W poprzednim tygodniu oficjalnie ruszyła kampania bilbordowa Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania, której głównym celem jest zwrócenie uwagi mieszkańcom na kwestię prawidłowej segregacji odpadów. – Dane jasno wskazują na to, że edukacja jest kluczowa i jest to w zasadzie jedyna droga do tego, by poprawić jakość selektywnej zbiórki odpadów w Krakowie – mówi Piotr Odorczuk, rzecznik prasowy MPO.
Wielkoformatowe grafiki są obecne w naszym mieście od ponad dwóch tygodni. Wielu zastanawiało się, czy nie ma to jakiegoś związku z serialem, który jest emitowany przez BBC. – To utrzymany w konwencji zapowiedzi nowego serialu telewizyjnego tzw. teaser, która ma wzbudzić zainteresowanie, przyciągnąć uwagę i zaintrygować – tłumaczy Odorczuk.
Od piątku wszystkie bilbordy wyglądają nieco inaczej. Detektyw z lupą i fajką śledzi „miejsca zbrodni”. – Zbrodni na mieście. Pytanie z teasera będzie rozwinięte: „Pamiętasz? Metal/Papier/Plastik zbieraj selektywnie do żółtego pojemnika lub żółtego worka”. Lub „Pamiętasz? Szkło zbieraj selektywnie do zielonego pojemnika lub żółtego worka” – opowiada przedstawiciel miejskiej jednostki.
Najważniejsze jest to…
Aby przypomnieć, że śmiecenie jest wykroczeniem oraz do jakich pojemników powinny trafiać odpady. – Liczymy na to, że krakowianie wezmą sobie do serca fakt, że śmiecenie we swoim mieście jest działaniem na własną niekorzyść. Chcemy też zwiększyć ekologiczną świadomość mieszkańców, przypominać i edukować – mówi Piotr Odorczuk