Patrząc na przedłużającą się budowę estakad kolejowych wciąż trochę trudno jest sobie wyobrazić, jak dużą zmianę przyniesie dla transportu w mieście. Jednak zgodnie z szacunkami, nowy przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki będzie obsługiwał ruch pasażerski porównywalny z Krakowem Głównym. To przystanek przygotowany nie z myślą o turystach korzystających z pociągów dalekobieżnych, a raczej z myślą o codziennych podróżach do miejsca pracy czy nauki w obrębie aglomeracji. Wpłynie to na całą okolicę - miasto planuje duże zmiany w rejonie Hali Targowej, zagospodarowany ma być też teren pod estakadami.
Na najnowszych zdjęciach opublikowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe widać m.in. układanie kolejnych odcinków torów na estakadach. W miejscu przystanku są już gotowe betonowe podstawy platform peronowych. Przy Hali Targowej układany jest tłuczeń. Wciąż nie ma jednak kluczowej informacji: kiedy rozpocznie się modernizacja zabytkowego wiaduktu nad ul. Grzegórzecką. Bez zakończenia tej części prac niemożliwe będzie uruchomienie wszystkich torów na estakadach.