Coraz bliżej jest już zakończenie prac przy budowie północnej obwodnicy Krakowa. W tunelu w Dziekanowicach zostały do wykonania tylko ostatnie szlify i trwają już testy zainstalowanych systemów, niemal gotowy jest także tunel w Zielonkach. Najwięcej robót do wykonania pozostało jeszcze na zachodnim odcinku, pomiędzy węzłami Zielonki i Modlnica, i to na tym koncentruje się obecnie wykonawca. Plan jest taki, by jeszcze w tym roku umożliwić tymczasowo przejazd pomiędzy północną obwodnicą a pozamiejskim odcinkiem nowej S7. Szczegóły dotyczące terminów i organizacji ruchu nie są jeszcze znane, będą zależeć od postępów prac. Dopiero w ostatniej kolejności (zgodnie z zapowiedziami - w połowie 2026 roku) zostanie otwarty ostatni element ringu wokół Krakowa, od węzła Mistrzejowice do Nowej Huty. Niedawno wydane zostały decyzje, które umożliwią budowę węzła w zmodyfikowanej wersji: