Bezpieczeństwo i ładowanie kluczowe w rozwoju rynku elektrycznych hulajnóg

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa, stworzenie w przestrzeni publicznej punktów ładowania pojazdów oraz punkty wymiany baterii – to wyzwania, jakie stoją przed operatorami elektrycznych hulajnóg.

Jeszcze kilka lat temu hulajnoga kojarzyła się z urządzeniem wykorzystywanym głównie przez dzieci. Po czasie, na te pojazdy zaczęły spoglądać osoby dorosłe, które dostrzegły w nim dogodny środek transportu do pokonywania krótkich dystansów. Po czasie – w miastach zaczęły pojawiać się elektryczne hulajnogi wynajmowane na minut, które wyparły rowery publiczne.

Kluczowe jest bezpieczeństwo

Przedstawiciel międzynarodowej firmy Tier, która od 30 kwietnia również udostępnia swoje pojazdy w Krakowie mówi, że hulajnogi elektryczne są dobitnym przykładem na to, jakie zmiany na przestrzeni ostatnich kilku lat zaszły w zrównoważonej mobilności.

– Doskonałym tego przykładem są hulajnogi elektryczne, które w ostatnich latach osiągnęły niebywałą popularność, a jednocześnie nie poprzestały na byciu chwilową modą i wpisały się na listę długoterminowych trendów – słyszymy w firmie Tier. W ich ocenie, kluczem jest wygoda i niezależność, jaką oferuje e-hulajnoga.

Zwracają uwagę na trzy elementy, które w przyszłości będą kluczowe do rozwoju rynku elektrycznych hulajnóg. Pierwszym z nich jest konieczność zwiększenia poczucia bezpieczeństwa. – Już teraz konsekwentnie ulepszamy nasze pojazdy. Oferowane przez nas hulajnogi nowej generacji posiadają niezwykle stabilną konstrukcję, między innymi dzięki szerokiej podstawie, dużym kołom, czy podwójnym amortyzatorom i hamulcom, a także szereg rozwiązań, dopasowanych do rytmu codziennego życia, jak uchwyt do bezprzewodowego ładowania smartfonu – dodają.

Baterie i punkty ładowania

Kolejnym czynnikiem będzie wykorzystania najnowszych technologii: ładowania hulajnogi bez konieczności transportu pojazdu do magazynu, co już teraz dla firmy Tier jest codziennością.

Jednak wyzwaniem będzie dążenie do budowy w przestrzeni publicznej ogólnodostępnych stacji ładowania hulajnóg, czy też stworzenie punktów wymiany baterii na naładowane przez samych użytkowników. Takie rozwiązanie na razie Tier pilotażowo uruchomił w Finlandii oraz Niemczech.