Do Krakowa przyjechał w pełni elektryczny, chiński autobus BYD K9. MPK będzie go testowało na krakowskich ulicach przez kilka dni. Oficjalna prezentacja odbędzie się 21 czerwca.
Przez ostatni tydzień pojazd ten testowany był na ulicach Warszawy. BYD (Build Your Dreams) K9 to w pełni elektryczny autobus miejski o długości 12m. Wewnątrz znajduje się 18 miejsc siedzących oraz jedno miejsce przeznaczone dla osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim. Jak zapewnia producent, pojazd jest bardzo wygodny i dobrze wyposażony, co umilać ma podróżowanie nim po ulicach zatłoczonych miast. Na dachu znajdują się panele słoneczne, które zasilają system wentylacji i klimatyzację. Prędkość maksymalna to 70 km/h.
Autobus chińskiego producenta może przejechać nawet 300 km po jednym, pełnym cyklu ładowania. Testy w stolicy Polski pokazały, że przy zakorkowanych ulicach z nieustannie włączoną klimatyzacją pojazd może przejechać co najmniej 250 km.
Jak przekonuje producent, koszt przejechania 100 km dla tego autobusu to około 50-55 zł, natomiast zwykłe autobusy spalinowe pochłaniają co najmniej 150 zł na 100 km.
Autobus chińskiej firmy Build Your Dreams kursuje już regularnie w Holandii i Włoszech. Zamówienia spływają do producenta również z Turcji i Izraela. Co ciekawe, chińczycy planują budowę fabryki elektrycznych autobusów w Stanach Zjednoczonych, gdzie chcą uruchomić produkcję na rynek amerykański.
Przez ostatni tydzień pojazd ten testowany był na ulicach Warszawy. BYD (Build Your Dreams) K9 to w pełni elektryczny autobus miejski o długości 12m. Wewnątrz znajduje się 18 miejsc siedzących oraz jedno miejsce przeznaczone dla osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim. Jak zapewnia producent, pojazd jest bardzo wygodny i dobrze wyposażony, co umilać ma podróżowanie nim po ulicach zatłoczonych miast. Na dachu znajdują się panele słoneczne, które zasilają system wentylacji i klimatyzację. Prędkość maksymalna to 70 km/h.
Autobus chińskiego producenta może przejechać nawet 300 km po jednym, pełnym cyklu ładowania. Testy w stolicy Polski pokazały, że przy zakorkowanych ulicach z nieustannie włączoną klimatyzacją pojazd może przejechać co najmniej 250 km.
Jak przekonuje producent, koszt przejechania 100 km dla tego autobusu to około 50-55 zł, natomiast zwykłe autobusy spalinowe pochłaniają co najmniej 150 zł na 100 km.
Autobus chińskiej firmy Build Your Dreams kursuje już regularnie w Holandii i Włoszech. Zamówienia spływają do producenta również z Turcji i Izraela. Co ciekawe, chińczycy planują budowę fabryki elektrycznych autobusów w Stanach Zjednoczonych, gdzie chcą uruchomić produkcję na rynek amerykański.