Meble, wyposażenie, ale też zabawki dla młodych pacjentów. IKEA wsparła medyków

fot. Materiały prasowe

IKEA Kraków kontynuuje akcję pomocy lokalnym medykom. Łącznie krakowskim placówkom medycznym firma przekazała już blisko 2 tys. produktów.

Krakowskie Pogotowie Ratunkowe otrzymało od sklepu akcesoria do wyposażenia dyżurek. Na oddział covidowy szpitala Żeromskiego trafiły artykuły wyposażenia wnętrz. Z kolei na odziały psychiatrii dziecięcej Szpitala im. Św. Ludwika przyjechała właśnie kolejna dostawa mebli i zabawek.

To nie pierwsza taka inicjatywa. W marcu 2020 roku pracownicy sklepu dostarczyli do Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego fotele, stoliki, materace, pościele i wiele innych produktów, poprawiających komfort pracy medyków w tym trudnym czasie. Wiosną 2020 roku darowizny produktowe otrzymały też Krakowskie Pogotowie Ratunkowe oraz 5. Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką.

Dla najmłodszych

Długotrwała izolacja domowa przekłada się negatywnie również na zdrowie psychiczne najmłodszych. W szczególnie ciężkim położeniu znalazły się dzieci, które wymagają diagnozy i leczenia na oddziałach psychiatrycznych. Obecna sytuacja w znacznym stopniu ograniczyła im bezpośredni kontakt z rodzinami. Chcąc stworzyć dzieciom bardziej domową atmosferę, w lipcu 2020 roku IKEA podarowała ponad 500 produktów ze sklepu na odziały psychiatrii dziecięcej dwóch krakowskich szpitali: Szpitala Uniwersyteckiego i Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego im. Św. Ludwika.

Nowa dostawa

Po ponad roku od pojawienia się pierwszych przypadków Covid-19 w Polsce, krakowskie instytucje dostały kolejne wsparcie z IKEA Kraków. Pod koniec marca pracownicy sklepu przywieźli do szpitala św. Ludwika regały, stoły, krzesła, sofy, biurka, tekstylia i – co najważniejsze – mnóstwo zabawek, materiałów plastycznych i gier edukacyjnych. Trafiły one na oddział dzienny oraz całodobowy psychiatrii dziecięcej. Przed szpitalem zainstalowano nowe meble ogrodowe. Szpital Żeromskiego i pogotowie dostały natomiast niezbędne artykuły kuchenne.

– Krakowski sklep IKEA wspiera nas już od wielu lat. W momencie wybuchu pandemii – już niemal rok temu, to oni pierwsi zadzwonili do nas z pytaniem, w jaki sposób mogą pomóc. Wyposażenie, jakie wtedy otrzymaliśmy, zapewniło wygodę w dyżurkach zespołów ratownictwa medycznego. Czasu na regenerację i odpoczynek po stresujących wyjazdach jest mało, tym bardziej więc doceniamy to, że te krótkie przerwy w pracy można spędzić w komfortowych warunkach. W styczniu otrzymaliśmy od IKEA Kraków kolejną już partię produktów. Tym razem były to akcesoria kuchenne – mówi Małgorzata Popławska, dyrektor Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego.

Brakowało podstawowych rzeczy

Podobne akcje były prowadzone we wszystkich miastach, w których zlokalizowane są sklepy. – Zbierając zapotrzebowanie od poszczególnych stacji pogotowia byliśmy zaskoczeni tym, jak podstawowych rzeczy dotychczas brakowało ratownikom. Wśród przekazanych produktów znalazły się m.in. sztućce, talerze i garnki. Priorytetem było dostosowanie tej pomocy do potrzeb każdej ze stacji. Zdajemy sobie sprawę, jak wiele czasu lekarze i ratownicy spędzają teraz w pracy i jak mało mają czasu na odpoczynek. Liczymy, że dzięki produktom IKEA komfort ich pracy się poprawi – mówi Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju z IKEA Retail Polska.

 

Aktualności

Pokaż więcej