W ubiegłorocznym przetargu nikt się nie zgłosił, ale miasto nie rezygnuje z planów, by zmodernizować pętlę autobusową Nowy Bieżanów Południe. Ponownie poszukuje firmy, która przeanalizuje potrzeby i zaproponuje możliwe zmiany.
Pętla autobusowa Nowy Bieżanów Południe mieści się pomiędzy ulicą Aleksandry a parkiem Aleksandry, niecały kilometr marszu od pętli tramwajowej. Infrastruktura na pętli nie odpowiada potrzebom, stąd pomysł, by przeprowadzić jej modernizację.
W sierpniu ubiegłego roku informowaliśmy o tym, że żadna z firm nie zgłosiła się do przetargu na przeprowadzenie analizy kierunkowej dla zadania – zgodnie z nazwą, chodziło właśnie o przeanalizowanie potrzeb i możliwości oraz wskazanie na tej podstawie kierunku, w jakim powinny pójść zmiany na pętli.
Najpierw koncepcja
Teraz zarząd dróg ponownie rozpisał postępowanie i czeka na oferty projektantów. W budżecie miasta na to zadanie ma zapisane 400 tysięcy złotych, ale raczej nie ma szans, by cały tegoroczny plan został zrealizowany. Budżet zakładał, że jeszcze w tym roku zostanie złożony wniosek o pozwolenie na budowę lub decyzję ZRID, a co więcej – zostanie uzyskana stosowna decyzja.
Tymczasem na samo przeprowadzenie analizy, a więc jedynie etap koncepcyjny, wykonawca dostanie siedem miesięcy. Musi m.in. pozyskać wcześniej wytyczne różnych instytucji.
Lista życzeń
Część z nich nie będzie zaskoczeniem: MPK już wcześniej wnioskowało o powiększenie pętli i wyodrębnienie kilku peronów dla poszczególnych linii, które znacząco usprawniłyby obsługę pętli, a także o modernizację punktu socjalnego dla kierowców lub budowę nowego.
Zarząd Transportu Publicznego oczekiwał m.in. co najmniej ośmiu stanowisk, zadaszenia całej pętli i zapewnienia możliwości montażu ładowarek na wszystkich peronach. Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu zwracał natomiast uwagę na to, by uwzględnić w projekcie także otoczenie pętli, by zapewnić tam bezpieczeństwo użytkownikom.
Co istotne, w tej sprawie mają też zostać przeprowadzone konsultacje społeczne, a wykonawca – w konsultacji z zarządem dróg – ma uwzględnić postulaty mieszkańców w opracowanej dokumentacji.