Od soboty należy omijać ul. Opolską. Szykuje się horror komunikacyjny

Ulica Opolska po wcześniejszych zmianach w organizacji ruchu fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W sobotę, 19 września zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu na ulicy Opolskiej. Samochody pojadą tylko jedną jezdnią.

W związku z budową nowej linii tramwajowej na Górkę Narodową od weekendu wyłączony z użytkowania zostanie ok. 250-metrowy odcinek jezdni północnej (w stronę ronda Ofiar Katynia) ulicy Opolskiej od skrzyżowania z ulicą Pleszowską.

Ruch zostanie skierowany na jezdnię południową. Pozwoli to na zachowanie dwóch pasów ruchu w kierunku ronda Ofiar Katynia oraz jednego pasa w stronę Nowej Huty. Na pozostałym odcinku ul. Opolskiej objętym przebudową, zachowane zostaną dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Bez zmian funkcjonować będą również buspasy.

– Prowadzimy rozmowy z Zarządem Inwestycji Miejskich oraz wykonawcą, aby korygować drobne zmiany, które zgłaszają nam mieszkańcy – mówi Dominik Franczak, przewodniczący Dzielnicy IV Prądnik Biały.

Szef dzielnicy podkreśla, że takimi postulatami był m.in. dopuszczenie parkowania przy ulicy Nad Sudołem czy przeniesienie przejścia na ulicy Prądnickiej bliżej przystanku. – Jeśli mieszkańcy mają uwagi do organizacji ruchu, to prosimy zgłaszać je do rady dzielnicy, będziemy interweniować u inwestora – zaznacza Dominik Franczak.

Szczegółowe zmiany:

Skrzyżowanie Opolska - Pleszowska

- wyłączenie sygnalizacji świetlnej – sygnalizacja świetlna działać będzie w trybie światła żółtego. 
- zakaz lewoskrętu z Opolskiej w Pleszowską – kierunek Nowa Huta – pojazdy poruszające się w kierunku Nowej Huty i zamierzające kierować się na północ (Zielonki) powinny poruszać się ul. Wyki lub ul. Mackiewicza.
- dojazd do osiedli przy ul. Nad Sudołem i ul. Szopkarzy będzie możliwy przez ul. Wyki, Pachońskiego, Białoprądnickią i ul. Nad Sudołem.
- zakaz lewoskrętu z Pleszowskiej w Opolską – kierunek Nowa Huta – z ul. Pleszowskiej w Opolską będzie można skręcić jedynie w prawo (kierunek Ikea). Pojazdy kierujące się na Nową Hutę powinny skorzystać z włączeń w ul. Opolską poprzez ul. Wyki, Mackiewicza, 29 Listopada.

Likwidacja przejścia dla pieszych: 
- celem zapewnienia płynności ruchu na planowanym przewężeniu oraz biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zaplanowano przesunięcie przejścia dla pieszych ze skrzyżowania z ul. Pleszowską na skrzyżowanie z ul. Prądnicką.

Likwidacja przystanku autobusowego:
- kierunek Nowa Huta – przystanek autobusowy w obecnej lokalizacji wpływałby negatywnie na płynność ruchu kołowego oraz znacząco wydłużał odcinek jaki muszą pokonać piesi korzystający z tymczasowego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu Opolska – Prądnicka. W związku z powyższym zdecydowano o tymczasowym przeniesieniu przystanku autobusowego przed skrzyżowanie Opolska – Prądnicka

Skrzyżowanie ul. Opolskiej z ul. Prądnicką
- przeniesienie przejścia dla pieszych na zachodnią stronę skrzyżowani: tymczasowe przejście pieszo-rowerowe, zostanie zlokalizowane po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka (od strony Ikea)
- jednocześnie czasowo zamknięte zostanie przejście po stronie wschodniej skrzyżowania Opolska – Prądnicka
- przeniesienie przystanku ze skrzyżowania z ul. Pleszowską - tymczasowy przystanek w kierunku Nowa Huta zlokalizowany będzie po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka a komunikacja piesza zostanie zapewniona po istniejącym chodniku oraz za pomocą tymczasowego przejścia dla pieszych

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały
comments powered by Disqus