Prace na al. 29 Listopada mogłyby rozpocząć się już na początku września, jednak urzędnicy oddalają przekazanie placu budowy.
Urzędnicy Zarządu Inwestycji Miejskich już prawie od dwóch tygodni mają decyzję zezwalającą na rozpoczęcie przebudowy 2,6-kilometrowego odcinka al. 29 Listopada, od skrzyżowania z ulicą Opolską aż po granicę miasta. Wojewoda małopolski zdecydował, że decyzja otrzyma rygor natychmiastowej wykonalności, co znacznie może skrócić czas potrzebny do wejścia firmy drogowej na plac budowy.
Z rozpoczęciem budowy nie spieszy się jednak miejskim urzędnikom, mimo że dzień po wydaniu ZRID-u dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Łukasz Szewczyk twierdził, że plac budowy będzie przekazany „niezwłocznie”. Zaznaczał wtedy, że wykonawca będzie musiał wyznaczyć nowe granice działek na podstawie decyzji, czy przeprowadzić rozmowy z zarządcą sieci kolejowej.
Rozpoczęcie może w październiku
– Plac budowy przekażemy wykonawcy w październiku – mówi Jan Machowski i zaznacza, że nie jest znana konkretna data.
Inne tempo prac urzędnicy mieli w przypadku innej inwestycji komunikacyjnej na północy Krakowa – budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową. Prace budowlane, jak poinformowano w komunikacie na oficjalnej miejskiej stronie, rozpoczęły się 7 dni po wydaniu zezwolenia.
Początek prac będzie wiązał się ze sporymi utrudnieniami na wylotówce do Warszawy. Wykonawca miejscowo najprawdopodobniej zawęzi ruch po jednym pasie, w każdym kierunku.
Co się zmieni na al. 29 Listopada
Przypomnijmy, że firma Strabag za blisko 95 milionów złotych ma przebudować 2,6-kilmetrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Opolską aż po granice miasta. Na całym tym fragmencie al. 29 Listopada ma mieć co najmniej po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Wykonawca musi również przebudować dwa wiadukty kolejowe.