Operator parkingów: Konsumenci nie ponieśli szkody

Parking pod Kauflandem przy Kapelance fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

UOKiK poinformował o nałożeniu kary na spółkę APCOA, która organizuje parkingi m.in. przy galeriach handlowych. Firma nie zgadza się z zarzutami urzędu.

Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta APCOA naruszyła prawo poprzez ograniczenie dostępnych opcji składania reklamacji (można to robić jedynie przez formularz na stronie internetowej lub listownie) i nie przestrzegała ustalonego terminu na udzielenie odpowiedzi na reklamację.

UOKiK twierdzi, iż forma informowania o dodatkowych opłatach za brak opłaty dodatkowej miała w kliencie wywołać obawy i mogła wpłynąć na decyzję odnośnie uiszczania żądanych przez firmę opłat. Nałożona kara wyniosła 820 tys. złotych.

Sprawą zajmie się sąd

– Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest nieprawomocna, złożyliśmy od niej odwołanie kierując sprawę na drogę postępowania sądowego. Podobnie nie jest wymagalna naliczona kara – informuje firma w swoim oficjalnym stanowisku.

– UOKiK prowadził postępowanie od października 2021 r. Badając szereg aspektów działalności APCOA, organ nie zdecydował się na postawienie zarzutów w zakresie sposobu organizacji parkingów, zasad ich działania, w tym naliczania opłat dodatkowych czy też oznakowania, a także sposobu rozstrzygania konkretnych spraw konsumentów – czytamy w komunikacie.

– Prezes UOKiK przyznał w uzasadnieniu decyzji, że zakwestionowane ostatecznie w decyzji działania APCOA nie były umyślne. Uważamy też, że w wyniku stosowanych praktyk konsumenci nie ponieśli szkody. Naszą działalność opieramy na uczciwych relacjach z klientami i dążymy do udoskonalania wysokich standardów prowadzonej przez nas działalności – twierdzi spółka.

News will be here