Pociągi dziewięciokilometrowy odcinek pokonają o trzy minuty szybciej

Stacja Kraków Bieżanów fot. Patryk Salamon/LoveKraków.pl

Od jutra pociągi dziewięciokilometrowy odcinek między Krakowem Głównym a Bieżanowem pokonają o trzy minuty szybciej. Zakończyła się modernizacja stacji w południowej części miasta.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w sobotę na stacji Kraków Bieżanów mówił, że to „kolejny dobry dzień dla wszystkich, którzy korzystają z transportu kolejowego w Polsce”. – Mieszkańcy tych dzielnic Krakowa i pasażerowie pociągów pamiętają jak ta stacja wyglądała przed modernizacją. Wszyscy ci, którzy przyjeżdżają do Krakowa pamiętają jak wyglądał szlak kolejowy przed rozpoczęciem modernizacji 20-kilometrowego odcinka – stwierdził.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na stacji Kraków Bieżanów | fot. Patryk Salamon/LoveKraków.pl
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na stacji Kraków Bieżanów | fot. Patryk Salamon/LoveKraków.pl


Szef resortu podkreślał, że na stacji w Bieżanowie zatrzymuje się dziennie blisko 110 pociągów aglomeracyjnych, a do tego trzeba doliczyć jeszcze bardzo dużą liczbę pociągów dalekobieżnych jadących m.in. do Przemyśla. Dzięki dobudowie trzeciego toru pociągi podmiejskie nie przeszkadzają w organizowaniu połączeń PKP Intercity.

– Dziewięć kilometrów dzieli stację Kraków Bieżanów od Krakowa Głównego. Jeszcze kilka lat temu pokonanie tego odcinka było swoistym koszmarem czasowym. Mieszkańcy Krakowa nie byli zainteresowani tym, aby przesiąść się na kolej. Teraz radykalnie się to zmieniło. Od nowego rozkładu jazdy najszybszy pociąg osobowy pojedzie 11 minut. To o trzy minuty szybciej niż w dotychczasowym rozkładzie jazdy. Ktoś powie, że to tylko trzy minuty, ale na tym dziewięciokilometrowym odcinku to sporo, patrząc że ten odcinek biegnie do Tarnowa i stanowi swoisty ruszt komunikacyjny pomiędzy tą częścią województwa – stwierdził Łukasz Kmita, wojewoda małopolski.

Przebudowa przystanku Kraków Bieżanów 

Remont stacji kolejowej w Bieżanowie rozpoczął się cztery lata temu. W pierwszej kolejności wybudowany został całkowicie nowy peron bliżej ulicy Stacyjnej. Dopiero po zakończeniu tej części pracownicy mogli przystąpić do remontu wcześniej istniejącej infrastruktury. Co się zmieniło? Wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Pojawiły się też nowe wiaty, ławki i system informacji pasażerskiej.

Od końca sierpnia zeszłego roku podróżni korzystają z nowego przejścia podziemnego, które zastąpiło kładkę pomiędzy peronami. Obiekt, dzięki windom, będzie w pełni dostępny dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

PKP PLK wymieniło tory, sieć trakcyjną i system sterowania ruchem pociągów. W sąsiedztwie stacji powstała nowa nastawnia, a w kierunku stacji Kraków Płaszów wybudowano dodatkowy trzeci tor, który zwiększa możliwość obsługi pociągów aglomeracyjnych oraz dalekobieżnych.

Modernizacja stacji kolejowej Kraków Bieżanów to element wartego przeszło 1,2 mld zł projektu rozbudowy linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Jest to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie.