Przebudują skrzyżowanie na Wielickiej. Zyskają pasażerowie

Skrzyżowanie ulic Wielickiej i Malborskiej fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Inwestor, który chce zbudować dwa bloki przy Wielickiej, będzie musiał wcześniej przebudować fragment ulicy. Przy tej okazji miasto chce rozwiązać problem pasażerów korzystających z przystanku Kabel. Wąski peron autobusowo-tramwajowy zostanie poszerzony.

Dwa wielorodzinne budynki mają powstać u zbiegu ulic Wielickiej i Malborskiej, niedaleko sklepu z motocyklami. Zanim jednak zostaną oddane do użytkowania, inwestor będzie musiał na swój koszt przebudować ponad 240-metrowy odcinek ulicy Wielickiej, w tym skrzyżowanie. – Rozbudowa odcinka ulicy Wielickiej wynika z konieczności zapewnienia planowanym dwóm budynkom mieszkalnym wielorodzinnym z usługami prawidłowej obsługi komunikacyjnej – mówi Anna Dominiak z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Przystanek przesunięty, peron poszerzony

A lista prac do wykonania jest długa. Oprócz samej jezdni obejmą też przebudowę sieci podziemnych, kanalizacji opadowej, rozbiórkę billboardu i budynku handlowo-usługowego czy budowę muru oporowego. Z punktu widzenia komunikacji najważniejsze jest jednak, że powstanie nowy pas do skrętu i to, że inaczej będzie wyglądać układ przystanków.

Przystanek autobusowy dla jadących w stronę Wieliczki zostanie przesunięty. Poszerzony też zostanie peron tramwajowo-autobusowy pomiędzy jezdnią a torowiskiem. To bardzo ważna wiadomość dla pasażerów – szczególnie od czasu wrześniowego uruchomienia estakady Lipska-Wielicka. Przystanek, wcześniej o wiele mniej uczęszczany, stał się wtedy ważnym punktem przesiadkowym pomiędzy liniami. ZIKiT deklarował wówczas, że po przebudowie peron będzie miał szerokość 3,5 metra. Dziś pasażerowie z trudem się na nim mieszczą.

ZIKiT nie precyzuje na razie, kiedy można się spodziewać rozpoczęcia inwestycji, ponieważ w tej sprawie wiele zależy od inwestora. Pod koniec września rozpoczęło się postępowanie w sprawie wydania zezwolenia na inwestycję drogową. – Po uzyskaniu decyzji inwestor przedstawi do zaakceptowania w ZIKiT szczegółowy harmonogram robót. Zgodnie z umową, inwestycja drogowa powinna być wykonana i wydana ZIKiT przed oddaniem budynków do użytkowania – tłumaczy przedstawicielka miejskiej jednostki.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Podgórze Duchackie
comments powered by Disqus