Ruszają przetargi na modernizację linii kolejowej z Chabówki do Nowego Sącza

W czwartek zostaną ogłoszone przetargi na modernizację dwóch odcinków linii kolejowej nr 104 łączącej Chabówkę z Nowym Sączem – dowiedział się portal LoveKraków.pl.

Regularny ruch pasażerski na tej linii został zawieszony w 2004 roku, a istniejąca infrastruktura jest wykorzystywana okazjonalnie do przejazdów pociągami retro. W 2016 roku remont linii nr 104 oraz budowę nowego odcinka z Podłęża do Szczyrzyca obiecał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Na początek remont dwóch odcinków

Źródło: PKP PLK
Źródło: PKP PLK

Inwestycja została podzielona na trzy zasadnicze etapy. W ramach pierwszego wykonano dokumentację projektową. Zakończono również najważniejsze prace geologiczne i geotechniczne na linii kolejowej nr 104 z Chabówki do Nowego Sącza. Kolejarze przygotowali projekty budowlane i wykonawcze dla odcinków z Chabówki do Rabki Zaryte, do Mszany Dolnej oraz z Klęczan do Nowego Sącza.

W czwartek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosi przetargi na wykonanie modernizacji dwóch odcinków: z Chabówki do Rabki Zaryte oraz z Klęczan do Nowego Sącza.

Linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h

W sumie zmodernizowana zostanie 75-kilometrowa linia między Chabówką a Nowym Sączem. Powstanie ponadkilometrowa estakada oraz dwa tunele o łącznej długości 5,8 km. Linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h.

– Linia nr 104 na odcinku z Chabówki do Nowego Sącza będzie generalnie w całości przebiegać w tym samym śladzie, co obecnie. Jedyny odcinek, który musi być zmodernizowany, gdzie poprawi się geometria toru jest w Limanowej – mówił w listopadzie 2017 roku w Mszanie Dolnej Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

W późniejszym etapie wybudowana będzie również 58-km linia, łącząca Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Pociągi będą rozwijać prędkość do 160 km/h. Całość projektu powinna zakończyć się w 2027 roku.